LG Eclair

Tiedote -

LG:n pienikokoisin soundbar täyttää elokuvien ja musiikin ystävien huoneet äänellä

LG Electronics (LG) lanseeraa uuden LG Eclairin (QP5) kansainvälisesti. LG Eclair on pienikokoisin yhtiön julkaisema soundbar-malli, joka sai aiemmin tänä vuonna CES Innovation Award -kunniamaininnan. Kompaktin ja tyylikkään muotoilun sekä suuren ja mukaansatempaavan äänen ansiosta uusi soundbar-kaiutin on täydellinen valinta moderniin elämäntyyliin.

Pienestä koostaan huolimatta LG Eclair on tehokas soundbar, jossa on Dolby Atmos- ja DTS:X-tuki. LG Eclairin matalavärinäisen subwoofer-kaiuttimen ansiosta naapureiden häiriintymisestä ei tarvitse kantaa huolta. Soundbarin mitat ovat 29,6 x 5,99 x 12,6 senttimetriä, joka on vain kolmasosa LG:n aikaisemmasta pienimmästä 3.1.2-äänellä ja Atmoksella varustetusta soundbarista. LG Eclairin tyylikäs ovaali muotoilu klassisella mustana ja valkoisena saatavalla kangaspäällysteellä tekee siitä sopivan jokaisen modernin kodin sisustukseen.

LG Eclairin edistynyt 3.1.2-järjestelmä subwoofer-kaiuttimella hyödyntää Meridian Audio -teknologiaa, jonka ansiosta kaiuttimen ääni on poikkeuksellisen rikas. Meridianin Horizon-teknologia saa aikaan ainutlaatuisen kuuntelukokemuksen muuntamalla kaksikanavaisen äänen monikanavaiseksi alkuperäiselle äänelle uskollisesti.

LG Eclair tekee myös katselukokemuksesta entistä paremman 4K-läpivientituen ansiosta, jonka avulla voi nauttia suoratoistopalvelujen upeista 4K- ja HDR-sisällöistä sekä Dolby Visionista. Lisäksi LG AI Sound Pro analysoi toistettavaa sisältöä ja sovittaa automaattisesti parhaat ääniasetukset näytetyn sisällön perusteella, olipa kyseessä sitten uutiset, musiikki tai elokuvat.

Äänenlaadusta tinkimättä LG Eclairissa on huomioitu myös käyttömukavuus esimerkiksi vähentämällä tarvittavien johtojen määrää. Tämän mahdollistaa eARC-tuki (enhanced audio return channel) häviöttömään 5.1- ja 7.1-äänensiirtoon sekä Dolby Atmos- ja DTS:X-toistoon yhteensopivissa televisioissa. Vuoden 2021 LG-televisiomallien omistajat hyötyvät TV Sound Mode Sharesta, jossa LG:n uusimmat Alpha-tekoälyprosessorit sekä AI Sound Pro auttavat kuulemaan pienimmätkin yksityiskohdat.1

Eclairin suunnittelussa on tavoiteltu katselukokemuksen parantamista äänentoistolla, mutta LG on pyrkinyt myös vähentämään tuotteen ympäristövaikutuksia. Sveitsiläinen SGS Société Générale de Surveillance SA onkin tunnistanut LG Eclairin ekotuotteeksi.2

1 TV Sound Mode Share ja tekoälyprosessoriversio vaihtelevat mallien välillä.

2 SGS Eco-Product-sertifiointi perustuu useaan kategoriaan, joihin kuuluu kierrätysmateriaalien käyttö pakkauksissa. Soundbar toimitetaan pakkauksissa, joiden sisäpakkaukset ovat kierrätettyä muotoiltua paperimassaa vaihtoehtona solupolystyreenille ja muoville.

Yhteyshenkilö/-t

LG-One Hill+Knowlton

Lehdistön yhteyshenkilö PR Agency Finland +358 9 3486 111

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.