LG:N TUOTTEITA IFA 2015 -MESSUILLA: HAUSKANMALLISIA KANNETTAVIA KAIUTTIMIA JA TYYLIKÄS KAAREVA SOUNDBAR

– LG lanseeraa kaksi muotoilultaan ainutlaatuista kannettavaa kaiutinta, joissa on hyvä akkukesto, korkeatasoinen äänenlaatu ja älykkäitä toimintoja. LG esittelee myös kaarevan Music Flow HS8 -soundbarin, joka sopii yhteen kaarevan television kanssa ja tuo olohuoneeseen laadukasta äänentoistoa.

Helsinki, 2. syyskuuta 2015 – LG laajentaa langattomien kaiuttimien valikoimaansa kahdella Bluetooth-kaiuttimella. LG Music Flow P5 ja SoundPop 360 on suunniteltu kuluttajille, jotka haluavat kannettavan kaiuttimen tinkimättä kuitenkaan äänenlaadusta. Lisäksi LG lanseeraa tehokkaan langattoman Music Flow HS8 -soundbarin. Se tuottaa korkealaatuista surround sound -ääntä, ja sen muotoilu sopii yhteen nykyaikaisten kaarevien televisiomallien kanssa. Uudet kaiuttimet ovat nähtävillä Berliinin IFA-messuilla 4.–9.9.

– LG toi ensimmäisenä kaarevat televisiot markkinoille. Siksi tuntuu luontevalta, että täydennämme nyt tarjoamaamme kaarevalla kaiuttimella, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. – Digitaalisella aikakaudella kuluttajien kuuntelutottumukset ovat muuttuneet merkittävästi. LG:n Music Flow -tuotteet vastaavat elokuvan- ja musiikinystävien vaatimukseen älykkäistä äänentoistolaitteista, jotka ovat tyylikkäitä ja helppokäyttöisiä sekä tuottavat parasta mahdollista äänenlaatua.

Värikkäitä minikaiuttimia ja soiva termosmuki
Värikäs LG Music Flow P5 on näppärä kannettava Bluetooth-kaiutin, jolla on voimakas äänentoisto. P5 kuuluu LG:n älykkääseen Music Flow -tuotesarjaan, ja siten siinä on Auto Music Play -toiminto, joka alkaa toistaa automaattisesti musiikkia heti musiikkisisällön lähteen ollessa lähettyvillä. Kaiuttimen akku mahdollistaa jopa 15 tuntia musiikintoistoa yhdellä latauksella.

LG SoundPop 360 -kaiuttimen muotoilu on saanut innoituksensa termosmukista, ja se sopiikin hyvin niin koti- kuin työympäristöön. Se on helppo kantaa mukana ja sopii näin paljon liikkeessä oleville musiikinystäville. Lieriönmuotoisen kaiuttimen äänentoistokulma on 360 astetta, minkä ansiosta sen ääni kuulostaa hyvältä joka suuntaan. Lisäksi laitteen akku kestää jopa 20 tuntia käyttöä yhdellä latauksella. SoundPop 360 on LG:n Home Entertainment- ja Mobile Communications -liiketoiminta-alueiden yhteistyön tulos.

Elegantti ja kaareva soundbar
LG lanseeraa myös näyttävän ja tehokkaan langattoman Music Flow HS8 -soundbarin, joka sopii hyvin yhteen LG:n televisioiden kanssa kaarevan muotoilunsa ansiosta. Tuote yhdistää yhden markkinoiden parhaista surround sound -ratkaisuista tyylikkääseen muotoiluun ja varmistaa näin upean katseluelämyksen.

Älykkäät toiminnot ja ominaisuudet
Dynaaminen i-Sound Mode -ominaisuus säätää äänentoiston automaattisesti katseltavaan sisältöön sopivaksi. Tämän ansiosta käyttäjä pääsee kokemaan televisio-ohjelmat, elokuvat ja musiikin juuri tarkoitetulla tavalla. Jos HS8 halutaan yhdistää useampiin samassa huoneessa oleviin Music Flow -kaiuttimiin, Home Cinema -tila tuo kotiin elokuvateatterin kaltaisen elämyksen. HS8-soundbar käy yhteen myös kahdeksan eri valmistajan televisiokaukosäätimen kanssa.

LG Music Flow -kaiuttimet tekevät korkealaatuisesta musiikintoistosta helpompaa kuin koskaan aiemmin. Music Flow -kaiuttimet voi yhdistää langattomasti toisiinsa. Tämän ansiosta samaa musiikkia voi toistaa kaikissa huoneissa tai jokainen perheenjäsen voi kuunnella omasta kaiuttimestaan valitsemaansa musiikkia. Kaiuttimet voi yhdistää mobiililaitteisiin wifi-yhteydellä, mikä tekee suoratoistopalveluiden käyttämisestä helppoa esimerkiksi Google Castin ja Spotify Connectin välityksellä.

Kaikki LG Music Flow -kaiuttimet tarjoavat käyttäjille lukuisia LG:n verkkoon yhdistettävien kaiuttimien ainutlaatuisia ja edistyksellisiä ominaisuuksia. Multi Pointin avulla kaksi käyttäjää voi soittaa ja jakaa musiikkia samanaikaisesti Bluetoothin kautta. Dual Play puolestaan mahdollistaa kahden Bluetooth-kaiuttimen yhdistämisen mobiililaitteeseen. Kaiuttimet voi yhdistää myös Bluetooth-tuella varustettuun televisioon TV Sound Sync -toimintoa käyttämällä ja luoda oman kotiteatterin.

Hinta ja saatavuus
Uusien kaiuttimien odotetaan saapuvan Suomen markkinoille vuoden viimeisellä neljänneksellä. Music Flow HS8:n suositushinta on 599 euroa, Music Flow P5:n suositushinta on 169 euroa ja SoundPop 360 -kaiuttimen suositushinta on 199 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita ”musicflowHS8”, ”musicflowP5” tai ”soundpop360” vasemmanpuoleiseen hakukenttään. Uudet tuotteet ovat esillä Berliinin IFA-messuilla. Messuvieraat ovat tervetulleita tutustumaan LG:n tuotteisiin 4.–9.9. hallissa 18.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 83 000 työntekijää 119 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2014 oli 55,91 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson