LG OPTIMUS VU – AINUTLAATUINEN ÄLYPUHELIN LANSEERATAAN SUOMESSA

LG OPTIMUS VU – AINUTLAATUINEN ÄLYPUHELIN LANSEERATAAN SUOMESSA

Optimus Vu on LG:n toistaiseksi suurin älypuhelin. 5-tuumaisessa näytössä on ainutlaatuinen 4:3-kuvasuhde, joten se sopii täydellisesti sekä viihde- että työkäyttöön

Helsinki, 27. elokuuta, 2012 Optimus Vu lanseerattiin onnistuneesti Koreassa ja Japanissa. Nyt puhelin saadaan valikoiduille Euroopan markkinoille, Suomi mukaan lukien. Maailman ensimmäinen

5-tuumaisella näytöllä ja 4:3-kuvasuhteella varustettu Optimus Vu hämärtää perinteisten taulutietokoneiden ja älypuhelimien rajoja. Optimus Vu lanseerattiin Koreassa maaliskuussa, jonka jälkeen puhelinta on myyty yli 500 000 kappaletta. Tämä osoittaa, että sen ainutlaatuiselle koolle ja muotoilulle on kysyntää markkinoilla.

– Muotoilu tekee Optimus Vu:sta ainutlaatuisen, vaikka sitä vertaisi muihin suurinäyttöisiin älypuhelimiin. Tällaiselle tuotteelle on kysyntää sekä viihdelaitteena että työkaluna, sanoo Kristoffer Ejebro, LG Electronicsin matkapuhelimien tuoteasiantuntija.

4:3-kuvasuhde on sama kuin tavallisissa A4-asiakirjoissa. Tämä tekee Optimus Vu -puhelimestä täydellisen apuvälineen työmatkoilla. Lisäksi sen suurelta näytöltä on ilo katsoa valokuvia, sillä näytön koko pinta-ala hyödynnetään tavalliseen 16:9-näyttöön verrattuna. Puhelimen mukana kulkevan kynän avulla on helppo surffata Internetissä, käyttää QuickMemo™-muistiota, kirjoittaa muistiinpanoja tai piirtää suoraan näytölle.

Eurooppalainen versio Optimus Vu P895 -puhelimesta on varustettu nopealla neliytimisellä 4-PLUS-1™ NVIDIA Tegra 3 -prosessorilla, joka takaa suorituskyvyn ja akkukeston täydellisen tasapainon. Myös suorituskykyä vaativien pelien, elokuvien ja graafisesti raskaiden verkkosivustojen käsittely onnistuu viiveettä. Matkapuhelin mahtuu helposti taskuun, vaikka sen näyttö tuntuu odotettua suuremmalta. Optimus Vu -puhelimessa on päivitetyt versiot QuickMemo™- ja Notebook -työkaluista. Puhelimessa on lisäksi erittäin tarkka IPS-näyttö.

Hinta ja saatavuus:
Mustan ja valkoisen Optimus Vu -puhelimen arvioidaan olevan saatavilla syyskuun lopussa. Puhelimen verollinen kuluttajahinta on 549 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia:
Hae korkearesoluutioisia kuvia Optimus Vu -tuotteesta LG:n kuva-arkistosta, kirjoittamalla P895 oikeanpuoleiseen hakukenttään.

Tekniset tiedot:
Käyttöjärjestelmä: Android 4.0 Ice Cream Sandwich
Prosessori: 4-PLUS-1™ NVIDIA Tegra 3
Verkko: 3G
Näyttö: 5,0 tuumaa, 4:3-kuvasuhde, XGA IPS -näyttö 768 x 1 024-tarkkuudella
Muisti: 32 Gt
Kamera: 8 Mp kamera sekä etupuolella 1,3 Mp kamera
Koko: 139,6 x 90,4 x 8,5 mm
Paino: 168 g

Lisätietoja:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Kristoffer Ejebro
Tuoteasiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 30 09
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.