LG sai palkinnon Euroopan energiatehokkaimmasta televisiosta

Päättäjät European Energy Evaluation Organization -toimikunnassa nimesivät LG 47LM670T Cinema 3D Smart-TV:n Euroopan energiatehokkaimmaksi televisioksi

Helsinki, 10. syyskuuta, 2012 – LG Electronics sai Global Efficiency Medal –palkinnon Euroopan energiatehokkaimmasta televisiosta. Palkittu malli 47LM670T voitti suurten televisioiden kategorian. Palkinnon myönsi SEAD (Super-efficient Equipment and Appliance Deployment) ja se jaettiin 31. elokuuta IFA-messuilla Berliinissä. Kilpailu laitettiin alulle G20-maiden ja Pohjoismaiden energiaministereiden toimesta tavoitteena rohkaista erittäin energiatehokkaiden televisioiden valmistusta ja myyntiä.

– Meillä on vahva ja ainutlaatuinen 3D-teknologiaosaaminen, oivaltavia ja älykkäitä toimintoja ja huippumuotoiltuja tuotteita. Nyt saamme arvostusta lisäksi televisioiden energiatehokkuudesta. Olemme hyvin iloisia SEADin huomionosoituksesta. Tämä on hieno tunnustus LG:n työstä energiankulutuksen vähentämiseksi, joka koskee kaikkia tuoteryhmiämme, sanoo Thomas Wering.

Tie energiatehokkuuteen
Smart-TV 47LM670T hyödyntää niin kutsuttua Local Dimming -teknologiaa, jonka avulla käyttäjä voi säätää television ruudun eri osioiden valaistusta erikseen. LED-valaistuksen ansiosta myös energiankulutus on merkittävästi matalampi. Nämä ominaisuudet vähentävät tarpeetonta energiankulutusta ja energiatehokkuus maksimoituu.

Televisioiden arvioinnin yhteydessä SEAD jakoi televisiot kolmeen kategoriaan – pieniin (alle 27 tuumaa), keskikokoisiin (29-42 tuumaa) ja suuriin (yli 42 tuumaa) televisioihin. LG:n Smart-TV voitti suurten televisioiden kategorian. Televisio oli myös kaikkien kolmen kategorian energiatehokkain televisio ja kuului ainoana A++ -energialuokkaan.

SEAD
SEAD on valtiollinen, vuonna 2010 perustettu kansainvälinen organisaatio, jonka tavoitteena on edistää kansainvälisten markkinoiden siirtymistä energiatehokkaisiin tuotteisiin ja ratkaisuihin. SEAD kattaa 14 maata, mukaan lukien Pohjoismaat, Australia, Saksa, Tanska, Intia, Japani, Korea, Venäjä, Iso-Britannia ja Yhdysvallat. SEAD arvioi Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Intiassa ja Australiassa myytävien televisioiden, näyttöjen, tietokoneiden ja muun kodinelektroniikan sekä valaisimien energiatehokkuuta. Vuonna 2012 SEAD on keskittynyt televisioihin ja tehnyt syväluotaavia arvioita eri valmistajien tuotteista. Lue lisää SEAD:n verkkosivuilta.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita ”SEAD” tai ”LM670T” oikeanpuoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson                                                  Fredrik Lundqvist
PR-päällikkö                                                           Tuoteasiantuntija, HE
LG Electronics Nordic AB                                      LG Electronics Nordic AB
Box 83, 164 94 Kista                                              Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06                     Matkapuhelin: +46 (0)709 600 862
Sähköposti: susanne.persson@lge.com                  Sähköposti: fredrik.lundqvist@lge.com