LG tuo uusia tv-malleja kotiteatteriin

LG tuo uusia tv-malleja kotiteatteriin

LG tuo markkinoille kevään aikana sarjan uusia plasma- ja led-televisioita, joissa kaikissa on 3d-toiminnallisuus, korkea kuvan laatu ja tyylikäs muotoilu. Muotokieli toistuu myös kaiutinjärjestelmässä. Osassa malliston laitteista tiedonsiirto on langaton, mikä vähentää entisestään johtojen määrää.

Ylellinen 3d-televisio - LX950N (full led)

3d ei ole ainoastaan elokuvateattereiden herkkua, vaan todellisuutta myös olohuoneessa.  3d-elokuvan katselu 3d-lasien läpi avaa portit seikkailuun kirkkaiden ja raikkaiden värien maailmassa, jossa musta on todella mustaa ja kuva veitsenterävä, jopa vauhdikkaimmissakin kohtauksissa.

LX950N-television ominaisuuksia ovat minimalistinen muotoilu ja lähes huomaamattomat kehykset. Mallin tiedonsiirto on langaton, mikä vähentää johtojen määrää.

Valinnan mahdollisuudet ovat rajattomat, kun elokuvia voi katsella langattoman yhteyden välityksellä, usb-liitännän kautta tai sisään rakennetulla mediasoittimella.

Tv:n kautta voi katsoa YouTube-videoita, lomakuvia Picasasta tai yhdistää televisioon tietokone tai ulkoinen kovalevy. LX950N-televisio on saatavilla 47 ja 55 tuuman koossa.

Jokapaikanhöylän tyylikäs ja minimalistinen muotoilu - LE850N (full led)

LE850N-televisio huokuu tyyliä ja eleganssia.  Sen ohut muotoilu ja lähes huomaamattomat kehykset saavat huomion kiinnittymään itseensä. Televisio sisältää lukuisia teknisiä ominaisuuksia, joita täydentää langattoman Wireless AV Link -yhteyden päässä oleva LE850N-mediaboksi.

Uusi LE850N-televisio on thx-sertifioitu, ja se tarjoaa raikkaan ja kirkkaan värimaailman.  Kuva on tarkka, jopa nopealiikkeisissä kohtauksissa.  Jos televisiolähetykset eivät houkuttele, voi virittäytyä  YouTuben maailmaan, surfata Picasassa tai vaikka soittaa kaverille Skypen kautta.  Televisiomalli on saatavissa 47 tuuman ja 55 tuuman koossa.

Plasmatelevisio kaikkien makuun - PK750N, PK760N and PK950N

Plasmatelevisio ei koskaan ole ollut näin ohut. Ohuesta muotoilusta huolimatta malliston televisiot pursuavat hyödyllisiä ominaisuuksia, kuten langaton Wireless AV Link -yhteys (ei sisälly PK750N-malliin) ja sisäänrakennettu mediasoitin.  Kuten muissa Infinia-sarjan televisioissa, nämäkin tv:t ovat super-ohuita, ja siksi ne ovat olohuoneen kuin olohuoneen katseenvangitsijoita.  Ohut lasi suojaa kuvaa, ja tekee siitä suuremman näköisen kuin se todellisuudessa on.

Televisiomallit ovat thx-sertifioituja, ja niiden taajuus on 600Hz. PK950N-mallissa on TruBlack-näyttö, jossa musta on vaikuttavan mustaa.

Langaton äänentoisto ja Mark Levison - HB965TZ

Uuden television rinnalle on hyvä hankkia kotiteatterijärjestelmä, jonka muotoilu ja suorituskyky kulkevat linjassa television kanssa. LG:n lippulaiva, HB965TZ-malli, on suunniteltu tekemään elokuvan katselusta leffateatterin veroisen kokemuksen.  Vain 29 mm:n paksuiset, minimalistisesti muotoillut kaiuttimet voidaan asentaa joko seinään tai niitä varten suunniteltuihin telineisiin. Langattoman wifi-yhteyden ja DLNA:n välityksellä johtojen määrää voidaan vähentää entisestään.

Täydellisen äänimaailman luomiseksi LG:n apuna äänisuunnittelussa on toiminut audio-guru Mark Levinson. Äänen- ja elokuvantoiston mahdollisuudet ovat rajattomat. Sisäänrakennettu Blu-ray-soitin toistaa kuvaa ja ääntä niin Blu-rayn kuin dvd:n kautta.  HB965TZ-laite tukee DivX hd-, MKV- ja mp3-muotoisia mediatallenteita sekä laajaa kirjoa laajakaistapalveluita, jotka kulkevat niin sanotun Broadband Services Tuner -palvelun kautta.

Hinta ja saatavuus

LX950N on saatavilla toukokuun puolesta välistä eteenpäin.  47-tuumainen televisio maksaa noin 2899 euroa ja 55-tuumainen noin 3699 euroa.

LE850N: 42-tuumainen televisio maksaa noin 1649 euroa, 47- tuumainen noin 2049 euroa ja 55- tuumainen noin 2649 euroa.

PK950N maksaa 50-tuumaisena noin 1599 ja 60- tuumaisena noin 2499 euroa.

PK760N:n hinta 50-tuumaisena on noin 1299 euroa ja 60- tuumaisena noin 2199 euroa.

PK750: 50-tuumainen televisio maksaa noin 1099 euroa.

HB965TZ: kotiteatterijärjestelmä maksaa noin 933 euroa.

Kaikissa televisiomalleissa on kahden vuoden pituinen takuu kotikäynnein sekä 100 prosentin pikselitakuu kaikissa full-hd-malleissa.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.