LG-uutuuksia olohuoneeseen

LG-uutuuksia olohuoneeseen

LG tarjoaa suomalaisille mahdollisuuden nauttia kolmiulotteisuudesta omassa olohuoneessaan maailman ensimmäisistä kuluttajamarkkinoille suunnatuista 3Dtelevisioista.

Kaksi mallia, LX950 ja LX650N, ovat saatavilla 42–55‐tuumaisina. Televisioiden käyttämä tekniikka tekee kuvasta luonnollisen ja veitsenterävän, eikä kuva välky vauhdikkaimmissakaan kohtauksissa. LG:n 3D‐televisiot ovat saatavilla toukokuun alussa. Tarkat hinnat varmistuvat myöhemmin keväällä.

Uuden LG Infinia‐malliston, johon kuuluvat myös uudet 3D‐televisiot, Full LED‐ ja plasmatelevisioissa on tyylikäs, minimaalinen muotoilu, lähes huomaamattomat kehykset ja piilotetut kaiuttimet. Malliston televisioiden tiedonsiirto on langatonta, mikä vähentää entisestään johtojen määrää olohuoneessa. Televisiot ovat kooltaan 32–55‐tuumaisia, ja ne ovat ainoastaan 2 cm paksuja. Infinia‐mallisto on saatavilla huhtikuun alussa, ja hinnat ovat tuotteesta riippuen 1190 eurosta 3290 euroon.

Markkinoiden suurin OLED‐televisio LG EL950N käyttää uusinta tekniikkaa. Siinä on korkeampi resoluutio, jonka ansiosta kuvanlaatu ja terävyys ovat ainutkertaiset, värit elävämmät ja musta todella mustaa. Televisio on erittäin ohut ja kevyt. Sen irralliset kaiuttimet sekä käytännöllinen, jatkettava jalusta on piilotettu kehyksen taakse, jonka ansiosta television sijoittaminen on helppoa. Televisio on saatavilla huhtikuun alussa, ja sen hinta on 1790 euroa.

LG:n kotiteatterijärjestelmä HB965TZ luo elokuvateatterimaisen tunnelman HD‐laatuisella kuvallaan ja äänellään. Ääni, kuten aikaisemminkin, on kehitetty yhdessä äänimaailman gurun, Mark Levinsonin kanssa parhaan mahdollisen laadun takaamiseksi. Järjestelmään voidaan integroida iPod tai iPhone, ja se tukee kattavasti erilaisia mediatiedostoja. Järjestelmä on saatavissa huhtikuussa, ja sen hinta on 899 euroa.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen koti- ja ammattikäyttöön tarkoitettujen litteiden näyttöjen sekä audio- ja videotuotteiden valmistaja. LG Home Entertainment Companyn tuotanto käsittää LCD- ja plasmatelevisiot, kotiteatterijärjestelmät, Blu-ray-, DVD- ja videosoittimet, audiokomponentit sekä plasmanäytöt. LG pyrkii aina kehittämään teknologiaa kotien viihtyvyyden parantamiseksi ja keskittyy kehittämään tuotteita, joissa on älykkäitä ominaisuuksia sekä tyylipuhdasta muotoilua.