PRADA ja LG lanseeraavat huippumuotoilun ja tehotoiminnot yhdistävän älypuhelimen

PRADAN ja LG:n yhteistyön tulos on  täydellinen ulkomuodon ja toimintojen yhdistelmä – PRADA Phone by LG 3.0. Puhelin tuodaan Pohjoismaissa markkinoille alkuvuodesta 2012.

PRADA ja LG tunnetaan kauniin muotoilun ja parhaan tekniikan yhdistävinä matkapuhelinvalmistajina. Vuoden 2012 alussa markkinoille tuodaan järjestyksessään kolmas yhteistyöpuhelin, PRADA Phone by LG 3.0, Android-käyttöjärjestelmällä.

Tyylipuhdasta eleganssia
PRADA Phone by LG 3.o yhdistää PRADAn tyylipuhtaan muotoilun LG:n edistykselliseen tekniikkaan,josta esimerkiksi 800 nitin valovoimainen näyttö on hyvä osoitus. Vain 8,5 mm paksuisen puhelimen sirouden vaikutelmaa lisää  entisestään valmistuksessa käytetty LG Floating Mass -teknologia.

Älypuhelimen etukantta peittää teräväpiirto-kosketusnäyttö ja takakantta klassinen musta PRADA Saffiano -kuvio. Myös puhelimen vähät painikkeet on suunniteltu istumaan pelkistettyyn muotokieleen.

Pintaa syvemmälle
Ensimmäisenä silmä kiinnittyy PRADA phone by LG 3.0:n  ulkokuoren kauniiseen muotoiluun, mutta puhelin on taidonnäyte myös sisäpuolelta. PRADA Phone by LG 3.0:n  1,0 GHz tuplaydinprosessori takaa erinomaisen suorituskyvyn ja kaksikaistaisen langattoman yhteyden kautta parhaan mahdollisen selausnopeuden.

PRADA phone by LG 3.0 on varustettu Android-käyttöjärjestelmällä. Muotoilun kokonaisvaltaisuutta edustavat käyttöjärjestelmään räätälöidyt, uniikit valikot ja kuvakkeet mustan, harmaan ja valkoisen sävyissä. Puhelin on lisäksi päivitettävissä Androidin seuraavaan Ice Cream Sandwich -versioon.

Käyttöjärjestelmä pääsee oikeuksiinsa puhelimen 4,3 tuuman NOVA High Brightness-näytöllä. 800 nitin valovoimaisen näytön ansiosta käyttäjä voi nauttia puhelimen visuaalisesta sisällöstä jopa kirkkaassa auringonvalossa. 8 megapikselin kameran ja 8 GB muistin avulla käyttäjä voi ikuistaa ja säilöä muistojaan korkealaatuisina kuvina.

Puhelimen lisäksi markkinoille tuodaan valikoima PRADA-lisävarusteita, kuten älypuhelinteline, Bluetooth-kuulokkeet sekä PRADA Phone by LG 3.0 -koteloita.

Hinta ja saatavuus:
PRADA Phone by LG 3.0 tuodaan Pohjoismaissa markkinoille vuoden 2012 alussa. Suositushinnat julkaistaan lanseerauksen yhteydessä.

Tuotekuvat:
Tuotekuvia voi ladata osoitteessa: http://www.lg.com/fi/tietoja-lg/lehdisto-ja-media/mediapankki.jsp (kirjoita PRADA oikean navigaation hakukenttään)

Tekniset tiedot:
•    Käyttöjärjestelmä: Android Gingerbread
•    Muisti: 8 GB (SD-korttipaikka mahdollistaa muistin lisäämiseen aina 32 GB asti)
•    Näytön koko: 4,3 tuumaa
•    Resoluutio: WVGA (800 x 480)
•    NOVA näyttö: NOVA Plus, 800 nit
•    Kamera: 8 MP
•    GHz tuplaydin/tuplakanavaprosessori
•    Akku: 1540 mAh

Lisätietoja:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Kristoffer Ejebro
Tuoteasiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 30 09
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

PRADAN ja LG:n yhteistyöstä
PRADAN ja LG:n vuonna 2006 alkaneen yhteistyön tuloksena on tuotu markkinoille kaksi korkealuokkaista puhelinta vuosina 2007 ja 2008. Yhteistyö keskittyy älypuhelimen ydinelementteihin, aina ohjelmistosta ja käyttöjärjestelmästä, muotoiluun ja pakkaukseen.

PRADA phone by LG 1.0 oli muotialan ja matkapuhelinmaailman yhteistyön edelläkävijä ja täydellinen menestys yli miljoonan kappaleen myynnillä. Tässä lippulaivapuhelimessa yhdistyi korkeatasoinen teknologia ja ensiluokkainen tyyli. Osoituksena PRADA phone by LG 1.0:n asemasta muotoilun historiassa puhelin on asetettu pysyvästi näytteille New Yorkin modernin taiteen museoon (MoMA) ja Shanghain nykytaiteen museoon (MOCA).

Yhteistyön tuottamat älypuhelimet tarjoavat kuluttajille käänteentekeviä käyttöominaisuuksia. PRADA phone by LG 1.0 oli maailman ensimmäinen kosketusnäytöllä varustettu puhelin, ja 2.0-mallin ainutlaatuisen Link-teknologian ansiosta kuluttaja pääsi helposti käsiksi muun muassa tekstiviesteihin, puheluhistoriaan, soitonestoon ja kaksisuuntaiseen hälytysilmoitustoimintoon.

PRADA
PRADA S.p.A – HKSE pörssikoodi 1913 – on yksi maailman johtavista yhtiöistä ylellisyystuotteiden sektorilla. Yritys operoi Pradan, Miu Miun, Church’s ja Car Shoe -tuotemerkkien alla ja tuottaa sekä markkinoi korkealaatuisia käsilaukkuja, nahkatuotteita, jalkineita, vaatteita ja asusteita. Lisäksi yhtiöllä on lisenssisopimuksia silmälaseja ja hajuvesiä valmistavan teollisuuden kanssa. Sen tuotteita myydään yli 70 maassa maailmanlaajuisesti 345 Pradan omassa liikkeessä sekä valikoiduissa luksustavarataloissa, multi-brand- ja franchising-myymälöissä.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Yhtiö luo tuotteita, jotka johtavan teknologian ja innovatiivisen muotoilun avulla tarjoavat asiakkaille optimoituja matkaviestinnän elämyksiä. LG johtaa myös yhdistyvien teknologioiden ja langattomien tiedonsiirtotuotteiden kehittämistä. LG:n tavoitteena on olla jatkossakin johtavassa asemassa kehittämässä matkaviestintää houkuttelevan muotoilun ja älykkään teknologian avulla.