SMARTSIGN LANSEERAA DIGITAL SIGNAGE -RATKAISUN LG:N WEBOS-ALUSTALLE

SMARTSIGN LANSEERAA DIGITAL SIGNAGE -RATKAISUN LG:N WEBOS-ALUSTALLE

– Smartsignin ohjelmisto hyödyntää webOS-alustaa infonäyttöjen asennuksen, käytön ja ylläpidon helpottamiseksi.

Helsinki, 2. kesäkuuta 2015 — Digital signage -ratkaisujen käyttäminen helpottuu entisestään. Infonäyttöohjelmistojen johtava toimittaja Smartsign lanseeraa Smartsign Display Manager -tuotteen, joka tukee LG webOS for Digital Signage -käyttöjärjestelmää. LG webOS for Digital Signage on LG:n Smart TV -alusta webOS:n yritysversio. Se on kattava laitteisto- ja ohjelmistoratkaisu, joka on optimoitu kaiken kokoisiin kaupallisiin käyttötarkoituksiin.

Smartsign Display Manager ja LG webOS for Digital Signage tarjoavat asiakkaille ratkaisun, jonka käyttöönotto ja ylläpito on helppoa. LG:n webOS-alustan hyödyntäminen poistaa ulkoisen mediatoistimen tarpeen ja integroidun wifin ansiosta asiakkaiden ei tarvitse rakentaa kallista verkkoinfrastruktuuria ratkaisun asentamiseksi. Käyttövalmista ratkaisua kaipaavat asiakkaat voivat hankkia Smartsignin valmiiksi asennetulla ohjelmistolla varustettuja LG:n näyttöjä valmiina paketteina valituilta jälleenmyyjiltä.

– Smartsign tarjoaa tehokkaan ja käyttäjäystävällisen tuotteen. Näemme Smartsignin yhdistämisessä kokonaan kanavan kautta tapahtuvaan myyntiin merkittäviä mahdollisuuksia tarjota kumppaneillemme kilpailukykyinen, vaivattomasti jalkautettava ratkaisu, sanoo Harri Ekholm, LG Electronicsin B2B-ratkaisujen Pohjoismaiden myyntijohtaja. – On huomattava saavutus LG webOS for Digital Signage -käyttöjärjestelmälle, että Smartsignin kaltainen suuri toimija on päättänyt kehittää sovelluksen alustallemme.

– Olemme ylpeitä voidessamme jälleen kertoa uudesta yhteistyöhankkeesta LG:n veroisen suuren ja innovatiivisen laitevalmistajan kanssa, kertoo Martin Romanowski, Smartsignin toimitusjohtaja. – Yhteistyön ansiosta voimme tarjota kumppaneillemme Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa enemmän mahdollisuuksia hyödyntää ohjelmistoamme info- ja mainosnäytöissä. Jatkamme ”Smartsign on all devices” -visiomme kehittämistä ja annamme loppukäyttäjälle enemmän valinnanvaraa. Tämä on osoitus kattavasta ja tehokkaasta valikoimastamme, joka soveltuu yhä useammalle asiakkaalle.

Smartsign Display Manager voidaan toimittaa pilvipalveluna tai se voidaan asentaa paikallisesti. Se on valmis tuote, joka soveltuu useisiin infonäyttöjen käyttökohteisiin julkisten tilojen ratkaisuista aina konferenssitilajärjestelmiin ja sisäiseen yritysviestintään.

LG webOS for Digital Signage tukee verkkosovelluksia useilla eri alustoilla, mukaan lukien Linux, Android, iOS sekä Windows. Sitä voi käyttää myös HTML5-pohjaisissa sovelluksissa. Käyttäjät voivat hyödyntää valmiita sovelluksia tai kehittää juuri omiin tarpeisiinsa sopivia sovelluksia.

Saatavuus
Seuraavat LG:n yritysnäyttömallit tukevat Smartsign Display Manager -ohjelmistoa: LS75A, LS73B, LS55A, LS53A, MS75A ja LS95A. Paketti, johon kuuluu sekä LG:n näyttö että Smartsign Display Manager, on saatavilla 1.6. alkaen valituilta jälleenmyyjiltä Pohjoismaissa.

Lisätietoja ja korkearesoluutioisia kuvia
Lisätietoja LG webOS for Digital Signage -käyttöjärjestelmästä löytyy LG:n verkkosivuilta. Voit myös tutustua tuotteesta kertovaan YouTube-videoon. Korkearesoluutioisia kuvia löytyy LG:n kuvapankista.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Smartsign
Vuonna 1998 perustettu ruotsalainen Smartsign on yksi johtavista digital signage -ohjelmistojen kehittäjistä. Ohjelmistot ovat paketoituja ruotsalaisia tuotteita. Smartsignin asiakkaisiin kuuluvat mm. Green Cargo, Ericsson, Forex Bank, Skandia, Outokumpu sekä useita kouluja ja kuntia. Smartsignilla on sopimuksia maailman johtavien jälleenmyyjien sekä johtavien LCD- ja plasmanäyttöjen toimittajien kanssa. Lisätietoja: www.smartsign.se

Lisätietoja:

Susanne Persson