Uudet LG G Pad -tabletit myyntiin Suomessa

Uudet LG G Pad -tabletit myyntiin Suomessa

HELSINKI, 26. kesäkuuta 2014 – LG:n uudet G Pad -sarjan tabletit tulevat myyntiin Suomessa. Ensimmäisenä kauppoihin ilmestyy G Pad 7.0 -malli, jota G Pad 8.0 ja G Pad 10.1 seuraavat myöhemmin kesällä. Uudet tabletit julkistettiin toukokuussa, ja nyt on koittanut pohjoismaisen debyytin aika.

Kolme uutta G Pad -sarjan mallia täyttävät edullisimpien tablettien ja premium-mallien väliin jäävän aukon yhdistämällä suorituskyvyn, muotoilun ja hinnan juuri oikeassa suhteessa. Kaikissa kolmessa mallissa on neliytiminen 1,2 gigahertsin prosessori, 1 gigatavu RAM-muistia ja IPS-näyttö, jonka resoluutio on 1280x800. Uudet LG G Pad -mallit ovat muotoilultaan ergonomisia ja tyylikkäitä, ja pyöristettyjen reunojen ansiosta niitä on mukava käyttää yhdellä kädellä.

Tuoteperheen pienin tabletti LG G Pad 7.0 on kannettava viihdekeskus, jonka suorituskyky riittää sekä työn että vapaa-ajan tarpeisiin. Välimalli G Pad 8.0 tarjoaa uskomattomia multimediakokemuksia ja moniajo-ominaisuudet, joten tabletilla voi käyttää useita sovelluksia samanaikaisesti. Kolmas ja suurin malli uudessa G Pad -sarjassa on G Pad 10.1. Siinä on suuri näyttö ja tehokas 8 000 milliampeerin akku, joka takaa käyttäjille usean tunnin viihde-elämyksen ajasta ja paikasta riippumatta.

– On hienoa, että viime vuoden palkittu G Pad 8.3 -tablettimme on saanut kolme uutta edullista seuraajaa. G Pad -perheen uudet jäsenet tarjoavat kuluttajille enemmän vaihtelua ja valinnan mahdollisuuksia yhdistettynä LG:n uusimpiin innovaatioihin. Käyttäjillä on nyt paremmat mahdollisuudet löytää tabletti, joka sopii juuri heidän tarpeisiinsa, sanoo Susanne Persson, LG Electronicsin mobiilituotteiden Pohjoismaiden tuoteasiantuntija.

Yksinkertainen on älykästä myös tableteissa
LG pyrkii yksinkertaistamaan ja parantamaan kaikkien mobiilituotteidensa käyttäjäkokemusta, mikä näkyy myös uudessa G Pad -sarjassa. Tabletin minimalistisessa käyttöliittymässä on litteä graafinen ilme ja ympyräteema, joka on saanut vaikutteita LG:n logosta. Sama visuaalinen ilme ja tuntu löytyvät myös LG:n uusimmasta älypuhelimesta LG G3:sta, joka lanseerattiin mottonaan ”Simple is the new smart”.

LG:n uudistetun QPair 2.0 -toiminnon ansiosta G Pad on aiempaa helpompi liittää muihin tuotteisiin. Toiminto tarjoaa sujuvan ja kätevän Bluetooth-liitännän Android-älypuhelinten ja -tablettien välille. Tulevat tekstiviestit ja puhelut näkyvät heti G Pad -tabletin näytössä, joten mitään tärkeää ei jää huomaamatta, kun surffailet, katselet elokuvia tai teet töitä. Uudessa QPair-versiossa myös vastaaminen onnistuu suoraan tabletista, joten matkapuhelinta ei erikseen tarvitse ottaa esiin sitä varten. LG on myös julkaissut sovelluskehittäjille äskettäin QPair 2.0 SDK -ohjelmistokehityspaketin, jonka tavoitteena on kannustaa kehittäjiä suunnittelemaan uusia tätä tekniikkaa hyödyntäviä sovelluksia. Paketti on saatavilla yhtiön kehittäjäsivustossa.

Uusissa tableteissa on myös innovatiivinen Knock Code -toiminto, joka mahdollistaa tabletin herättämisen lepotilasta ja avaamisen napauttamalla näyttöön henkilökohtaisen napautuskuvion. LG G Pad tunnistaa jopa neljä eri kuviota, joten perheenjäsenet voivat käyttää samaa tablettia ja pitää kuitenkin omat valokuvansa ja tietonsa yksityisinä. Muita ominaisuuksia, joita G Pad -tabletteihin on lainattu LG:n älypuhelimista, ovat muun muassa käyttöä helpottavat Smart Keyboard ja Dual Window.

Hinta ja saatavuus
LG G Pad 7.0 tulee myyntiin heinäkuussa ja sen arvioitu vähittäismyyntihinta on 179 euroa. LG G Pad 8.0 ja 10.1 tulevat myyntiin myöhemmin kesällä. G Pad 8.0:n arvioitu vähittäismyyntihinta on 219 euroa ja G Pad 10.1:n 259 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia G Pad -tableteista on saatavissa LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita tuotteen nimi eli G Pad vasemmanpuoleiseen hakuruutuun. Katso myös G Pad -tuotevideo

Tekniset tiedot*:

G Pad 7.0

G Pad 8.0

G Pad 10.1

Näyttö

7,0 tuuman IPS LCD

WXGA 1280x800, 16:10

8,0 tuuman IPS LCD

WXGA 1280 x 800, 16:10

10,1 tuuman IPS LCD

WXGA 1280 x 800, 16:10

Prosessori

Muisti

RAM: 1 GB

ROM: 8 GB eMMC (+ microSD-tuki 32GB asti)

RAM: 1 GB RAM

ROM: 16 GB eMMC (+ microSD-tuki 32GB asti)

RAM: 1 GB ´

ROM: 16 GB eMMC (+ microSD-tuki 64GB asti)

Kamera

Musta, Punainen

Muuta

QPair 2.0, Smart Keyboard, Knock Code, KnockON, Qremote

* Tekniset yksityiskohdat ja värit voivat vaihdella alueittain

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.