LG Soundbar S95QR

Uudet premium-luokan LG:n Soundbar-kaiuttimet nostavat kotien äänenlaadun uudelle tasolle

LG vie kuuntelukokemuksen uusiin korkeuksiin ja vähentää samalla ympäristövaikutuksia laitteiden koko elinkaaren ajan

Helsinki, 17. joulukuuta 2021 — LG Electronics esittelee CES 2022 -tapahtumassa laajan äänentoistolaitteiden malliston, joka tarjoaa huippuluokan suorituskykyä, ainutlaatuista ja tyylikästä muotoilua sekä jännittäviä äänikokemuksia. LG:n uutuudet tuovat tarkan ja mukaansatempaavan äänen kotiteatteriin, musiikin kuunteluun ja pelaamiseen.

LG:n vakuuttavan tuotevalikoiman huipulla on LG Soundbar (S95QR), joka antaa 810 wattia 9.1.5-kanavaista surround-ääntä high-end-laadulla ja tekee kuuntelukokemuksesta kokonaisvaltaisen. Viisi ylöspäin suunnattua äänikanavaa, mukaan lukien maailman ensimmäinen ylöspäin suunnattu keskiäänikanava – kolme elementtiä itse SoundBarissa ja kaksi kahdessa erillisessä takakaiuttimessa – parantaa äänentoiston selkeyttä ja äänikuvan realistisuutta. Tämä on täydellinen valinta elokuvien ystäville, jotka haluavat panostaa kodin elokuvakokemukseen. LG SoundBarin ylöspäin suunnattu keskiäänikanava tekee dialogista entistä selkeämpää sekä Dolby Atmos- ja DTS:X-sisällöistä entistäkin vaikuttavimpia. IMAX Enhancedin avulla käyttäjät voivat nauttia huikeasta kolmiulotteisesta äänestä sopivalla lähdemateriaalilla.

LG S95QR sisältää uusia äänenlaadullisia ominaisuuksia, jotka parantavat kaiutinelementtien, kaiutinkoteloiden ja subwooferin suorituskykyä. Suuremmat elementit toistavat syvältä murisevalla bassolla, joka matkii erinomaisesti elokuvateatterin mukaansatempaavaa äänijärjestelmää. Vuodelle 2022 LG on nostanut langattomien takakaiuttimien elementtimäärän neljästä kuuteen. Neljä elementtiä per kaiutin on suunnattu eteenpäin ja kaksi ylöspäin. LG:n uudet takakaiuttimet on suunniteltu toistamaan ääni tasalaatuisesti jopa 135-asteen kulmassa avautuvaan tilaan, mikä antaa käyttäjille entistä enemmän vapautta kaiuttimien sijoitteluun. Se helpottaa erityisesti pienempien huoneiden sisustamista.

LG S95QR on varustettu aiempaa herkemmällä vahvistimella, joka mahdollistaa entistä suuremmat välimatkat soundbar-kaiuttimen, subwoofer-kaiuttimen sekä takakaiuttimien välille äänenlaadun heikentymättä. Aiempaa vakaampi langaton yhteys eliminoi pätkimisen ja viiveen ja varmistaa häiriöttömän katselun ja kuuntelun. Meridian Audion kehittämän Horizon-teknologian ansiosta S95QR osaa muuntaa stereoäänen 7.1-kanavaiseksi ja luoda realistisen tilaäänen.

G Soundbar on loistava ratkaisu pelaajille ja musiikin ystäville, ja se tukee muuttuvaa virkistystaajuutta (VRR) ja automaattista matalan viiveen tilaa (ALLM), joten se sopii konsolipelaajille, sillä se synkronoi äänen ja kuvan täydellisesti. 1 G Soundbar tukee korkealaatuista ääntä tarjoavia musiikkia suoratoistopalveluja, joten henkilökohtaisten soittolistojen ja suosikkiartistien kuunteleminen on entistäkin miellyttävämpää.

LG S95QR tarjoaa intuitiivisen käyttökokemuksen, jos käytät Google Assistantia, Amazonin Alexaa tai muita tekoälylaitteita. Älylaitteilla voi vaivattomasti puheella ohjata musiikin suoratoistoa, säätää äänenvoimakkuutta ja muuttaa äänitiloja sekä ohjata musiikin suoratoistoa. LG WOWCAST Wi-Fi -äänidonglen avulla kuuntelijat voivat nauttia häviöttömästä monikanavaisesta äänestä ilman näkyvää kaapelia televisioon. 2

Kun LG Soundbar on liitetty yhteensopivaan LG-televisioon, se hyödyntää television edistynyttä AI Sound Pro -ominaisuutta, jotta kaikki äänet kuulostavat selkeämmiltä ja todenmukaisemmilta. LG-televisioiden omistajat voivat ohjata sekä televisiota että soundbaria yhdellä kaukosäätimellä. Tehostetulla AI Room Calibration-huonekalibroinnilla malli S95QR osaa räätälöidä tilaäänen mihin tahansa huoneeseen ja analysoida sen mitat toistaakseen matalataajuiset äänet tarkemmin.

Vuoden 2022 LG Soundbar -kaiutinmallisto on suunniteltu ympäristöä ajatellen, ja sen hiilijalanjälki on entistä pienempi koko tuotteen elinkaaren ajan. Uudet soundbar-kaiutinmallit toimitetaan 100-prosenttisessa paperipakkauksessa ja niiden ulkokuorissa käytetään vain kierrätettyä muovihartsia. Lisäksi ne käyttävät uutta, kevyempää komposiittikuitumateriaalia vähentämään hiilipäästöjä kuljetuksen ja kuljetuksen aikana. Suhteellisen vaatimattoman virrankulutuksensa ansiosta LG Soundbar -tuotteet säästävät energiaa myös käytön aikana.

LG:n virtuaalisen CES-osaston vierailijat voivat kokea nykypäivän elämäntyyliin sopivat viimeisimmät audioinnovaatiot. Interaktiivisessa digitaalisessa näyttelyssä on LG:n koko vuoden 2022 Soundbar-valikoima, XBOOM 360, UltraGear Gaming Speaker ja TONE Free -sarja langattomia kuulokkeita, mukaan lukien CES 2022 Innovation Award -palkittu FP9, jossa on UVnano-kotelo, Plug & Wireless, 3D Sound Stage ja Whispering Mode -kuiskaustila. Fanit ja seuraajat voivat myös seurata LG:n uusimpia julkistuksia sosiaalisessa mediassa seuraamalla aihetunnistetta #LGCES2022.

1 4K 120Hz HDR-läpivientiä peleille ei tueta.

2 LG WOWCAST myydään erikseen.

LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment on alan johtava televisio- ja audiovisuaalisten järjestelmien valmistaja sekä maailmanlaajuisesti arvostettu innovaattori johtavassa asemassa OLED-televisioiden valmistajana, jotka määrittelevät uudelleen premium-TV-tuotekategorian. LG on sitoutunut parantamaan asiakkaidensa elämää innovatiivisilla kotiviihdetuotteilla OLED- ja QNED Mini LED -TV-tekniikoilla, joissa on Quantom Dot NanoCell -teknologia ja äänentoisto, joka on kehitetty yhdessä Meridian Audion kanssa. Lisätietoja LG:stä medialle on osoitteessa www.LGnewsroom.com.

Lehdistön yhteyshenkilö