Työtaisteluiden vaikutukset pullokaasutoimituksiin

Teollisuusliitto ja Toimihenkilöunioni Pro ovat julistaneet ylityökiellon 12.1.2020 alkaen ja antaneet lakkovaroituksen 27.1. – 9.2.2020 ajalle. Linden (ent. AGA) osalta vaikutukset ovat seuraavat:

• ylityökielto koskee Linden/AGAn kaikkia toimipaikkoja Suomessa
  • lakkouhka koskee Riihimäen (työntekijät ja toimihenkilöt) ja Oulun tuotantolaitoksia (työntekijät)

Työtaisteluilla huomattavia vaikutuksia Linden pullokaasutoimituksiin

Toteutuessaan lakko lopettaisi Linden pullokaasujen täyttölaitosten toiminnan ja pullokaasujen toimitukset asiakkaille ja palvelupisteille. Ylityökiellon vuoksi lakkoon ei voida varautua ennakkoon valmistamalla normaalia enempää kaasuja.

Varaudumme mahdollisessa työtaistelutilanteessa toimittamaan kuitenkin henkilöturvallisuuden kannalta kriittisiä tuotteita. Näitä tuotteita ovat: lääkekaasut, lääkkeelliset välityskaasut, magneettilaitteisiin toimitettava nestemäinen helium, lääkkeellisten nestetyppilaitteiden huolto sekä verituotteiden kuljetuksissa käytettävä kuivajää. Kaikki muut pullokaasutuotteet jäisivät näillä näkymin lakon aikana toimittamatta.

Nestemäisten kaasujen toimituksiin työtaisteluilla ei ole vaikutusta.

Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme tai omalta yhteyshenkilöltäsi. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

• Energiakysymykset

• pullokaasu