LK Systems toimittaa ratkaisuja lämpö- ja käyttövesijärjestelmiin Lindesnesissä Norjassa sijaitsevaan Underiin, Euroopan ensimmäiseen ja maailman suurimpaan vedenalaiseen ravintolaan

Ravintola Under, joka on viisi ja puoli metriä pinnan alla, on nyt valmis ja avautuu asiakkaille huhtikuussa 2019. Ravintola, jossa on vain 40 pöytää, on saanut jo yli 7 000 pöytävarausta.

Underin on suunnitellut arkkitehtitoimisto Snøhetta, ja projektin takana ovat veljekset Gaute ja Stig Ubostad, Lindesnes Havhotellin omistajat. Nimi Under viittaa sekä merenpinnan läpäisevään arkkitehtuuriin että itse prosessiin, joka rikkoo perinteisiä rakennusteknisiä normeja.

Ravintola metrin paksuisine betoniseinineen ja massiivisine akryyli-ikkunoineen on rakennettu kestämään meren, aaltojen ja tuulen aiheuttama paine. Toisin kuin akvaariot Under on kuin upotettu periskooppi, joka on suunniteltu toimimaan keinotekoisena riuttana osana ympäristöä. Se on viisi ja puoli metriä veden pinnan alla ja sieltä on dramaattinen näköala harvinaislaatuiseen merelliseen ekosysteemiin.

Monet paikalliset yrittäjät ovat osallistuneet projektiin, ja yksi LK:n asiakkaista jo vuosien takaa, ERV Teknikk Lyngdal AS, sai sopimuksen putkiteknisten laitteistojen asennuksesta ravintolaan.

- Olemme iloisia ja ylpeitä saadessamme olla mukana ja toimittaa lattialämmityksen, käyttövesijärjestelmän ja LK PAL Universal-putki A:t tähän ainutlaatuiseen projektiin. Odotamme innolla ravintolan avautumista ja toivotamme Underille paljon onnea, sanoo Lars Petter Olsen, LK Systems Norgen toimitusjohtaja.

Lisätietoja saa ottamalla yhteyttä:

Lars Petter Olsen, toimitusjohtaja, LK Systems Norge
Larspetter.olsen@lksystems.no