LK tuo markkinoille lyijyttömän tuotesarjan kestäviin LVI-asennuksiin

LK tuo markkinoille lyijyttömän tuotesarjan kestäviin LVI-asennuksiin

LK on kehittänyt tuotesarjan sinkkikadon kestävästä lyijyttömästä messingistä. Uuden tuotesarjan nimi on Universal Eco. Siihen kuuluu LVI-asennuksissa käytettäviä puristusliittimiä, jakotukkeja ja hanakulmarasioita. Degerfors Laboratorium on testannut tuotteiden lyijypitoisuuden (alle 0,1 %), ja LK on saanut Kiwa Sverigen myöntämän tyyppihyväksynnän. Ruotsin markkinoilla ei ole saatavilla mitään vastaavaa tuotesarjaa.

LK:n olemassa olevat käyttövesijärjestelmien messinkituotteet täyttävät jo nyt voimassa olevat lakimääräykset. Yritys asettaa itselleen kuitenkin tiukemmat tavoitteet ja kehittää kestävyyttä entisestään. Taustana on mm. se, että lyijy on ollut vuodesta 2018 alkaen EU:n ehdokasluettelossa haitallisista aineista, joka on osa eurooppalaista kemikaalilainsäädäntöä (REACH). Lisäksi rakennustuotteiden tilaajien asettamat ympäristövaatimukset ovat kasvaneet.

– Teemme jatkuvasti töitä tuotteidemme ympäristövaikutuksen pienentämiseksi. Lyijyttömän tuotesarjan lanseeraus on luonnollinen vaihe tähän suuntaan. Monet LVI-asentajat suosivat messinkituotteita. Nyt he voivat jatkaa niiden käyttöä hyvillä mielin ja tehdä samalla kestävämmän valinnan. Tavoitteenamme on laajentaa lyijyttömien tuotteiden valikoimaa myöhemmin, sanoo Roger Persson, LK Systemsin markkinointipäällikkö.

Lisätietoja saa ottamalla yhteyttä:
Roger Persson, markkinointipäällikkö, LK Systems
roger.persson@lksystems.se