Mallaskoskelta upea lambic-tyylinen villihiivaolut Alkoihin syyskuussa

Mallaskosken Jeriko Wild Ale on raikkaan hedelmäinen lambic-tyylinen olut. Sen uniikin makumaailman salaisuus piilee panimomestarin itse panimon omasta jokirannasta keräämässä villihiivakannassa. Reilun kattilahapatuksen ansiosta nesteessä on runsaasti luonnetta.

Jeriko on käytetty Seinäjoen jokirannasta heinäkuussa 2018 kerätyllä hiivakannalla, jota on puhdistettu Seinäjoen ammattikorkeakoulun laboratoriossa syksyn 2018 ajan. Hiivakannan panimomestari Jyri Ojaluoma keräsi viemällä olutvierrettä ämpäreissä panimon jokirantaan, jossa ne keräsivät yön yli ilmasta villihiivoja.

Nimensä olut on saanut paikallisen, aikoinaan  pahamaineisen Jerikon mutkan mukaan, jonne Johan Wallenius perusti vuonna 1921 Mallaskosken panimon. Tuolloin panimon läheisyys oli tunnettu irtolaisten ja lain tuolla puolen kulkevien alueena. Vaikka tänä päivän jokirannan alue onkin rauhoittunut entisajoista, onnistui panimomestarimme pullottamaan Jeriko Wild Aleen 1920-luvun Jerikon mutkan hengen.

Humalat: Saaz
Maltaat: Pils, vehnä
Alk: 5,6 %
Pakkaus: 33 cl, lasipullo

Mallaskoski Jeriko Wild Ale on saatavilla Alkon myymälöistä 5.9. alkaen.

Lisätiedustelut ja näytepyynnöt:

Katariina Jokinen, Marketing and Creative Solutions Lead
Mallaskoski Oy
mobile +358 050 4303 511
katariina.jokinen@momentingroup.com

• mallaskoski

Seinäjokelainen Mallaskosken panimo ammentaa inspiraationsa oluiden panemiseen pohjalaisen sielunmaiseman synkkyydestä. Mallaskoskella aurinko ei paista, elämä ei hymyile ja turha rupattelu ei kiinnosta. Panimon perustaja Johan Wallenius aloitti juomiensa valmistuksen vuonna 1921 vanhan pesutuvan nurkassa. Vuonna 1928 Wallenius päätti ostaa tontin lähellä mylvivän kosken rannalta ja rakentaa siihen Mallaskosken tehtaan. Tehtaassa alettiin valmistamaan limonadi- sekä virvoitusjuomia ja etenkin ”hyväksi tunnettua” olutta, jota vietiin aina ulkomaille asti.

Momentin Group Oy on suomalaisomisteinen konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien tuotekehitys, maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta ja pienpanimotoiminta. Konserniin kuuluvat ravintoloita pääkaupunkiseudulla omistava Momentin Restaurants Oy, Suomen vanhimpiin pienpanimoihin lukeutuva Mallaskosken Panimo, sekä premium juomien maahantuontiin keskittyneet Brew Seeker Oy Suomessa ja Momentin Eesti Oü tytäryhtiöineen Baltiassa. Lisäksi Momentin Group on mukana vähemmistöomistajana mm. Servaali Oy:ssä, yhdessä Suomen markkinoiden johtavimmista alkoholituotteiden maahantuojista. Yrityksemme vahvan osaamisen pohjana toimii yli 25 vuoden kokemus juomatuote- ja ravintola-alalta. Olemme mukana niissä elämän hetkissä, jotka muistetaan. www.momentingroup.com