Tiedote -

MSD Finland Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu, uusi toimitusjohtaja tulee Yhdysvalloista

Lääkeyhtiö MSD Finland Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Uusi toimitusjohtaja Patricia Drake tulee MSD:lle yhtiön globaalin strategiayksikön johtotehtävistä. MSD:tä Suomessa vuodesta 2017 johtanut Michael Casia siirtyy yhtiön kansainvälisestä liiketoiminnasta vastaavan yksikön Chief of Staff -tehtävään.

Yhdysvaltalainen Drake on työskennellyt MSD:llä jo 30 vuoden ajan. Hänellä on laaja kokemus myynnin ja markkinoinnin tehtävistä ja korkean tason strategiatyöstä Yhdysvalloissa ja Kanadassa sekä vastannut yhtiön liiketoiminnasta latinalaisessa Amerikassa alueen pääkonttorilla Meksikossa. Drake on suorittanut Bachelor of Science -tutkinnon Wichita State Universityssä Kansasissa, Yhdysvalloissa.

- MSD on Suomessa vahvasti kiinni tulevaisuuden ratkaisuissa. Toiminnan keskiössä ovat uudet lääkeinnovaatiot ja yksilöllinen lääkehoito erityisesti syövän immuunihoitojen alueella sekä terveydenhuollon kehittäminen kumppanuuksien kautta. On hienoa päästä jatkamaan tätä erinomaista työtä, kertoo Patricia Drake.

- Suomessa on valtavasti osaamista lääketutkimuksen saralla. Terveydenhuollon rekistereitä ja genomitiedon tutkimuksellista hyödyntämistä parannetaan parhaillaan. Terveysalan kasvustrategia on mahdollistanut ja nopeuttanut tämän parissa tehtävää kehitystyötä. Se on myös jo johtanut tuloksiin. Tämä on nähtävissä esimerkiksi laajassa FinnGen-genomitutkimushankkeessa, jossa MSD on vahvasti mukana. Tämä kaikki mahdollistaa tulevaisuudessa parempia lääkehoitoja ja myös toimivamman terveydenhuollon. Se myös luo erinomaisen pohjan MSD:n kaltaisen, uusia lääkeinnovaatioita kehittävän lääkeyhtiön toiminnalle Suomessa, Drake kehuu.

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Patricia Drake, p. 040 130 6060, patricia.drake@merck.com

viestintäpäällikkö Emilia Häyrynen, p. 040 722 7703, emilia.hayrynen@merck.com

Aiheet

MSD on toiminut lääketieteellisten innovaatioiden ja tutkimuksen etulinjassa jo yli vuosisadan ajan kehittäen ja tuoden markkinoille lääkkeitä ja rokotteita maailman haastavimpiin sairauksiin. MSD on Merck & Co., Inc:in kauppanimi ja sillä on pääkonttori Kenilworthissä, New Jerseyn osavaltiossa Yhdysvalloissa. Reseptilääkkeemme, rokotteemme ja biologiset hoitomuotomme ovat saatavilla yli 140 maassa. Olemme sitoutuneet edistämään terveydenhuollon saatavuutta moninaisten ohjelmiemme ja kumppanuuksiemme kautta. Tänä päivänä MSD jatkaa toimintaansa tutkimuksen etulinjassa kehittääkseen maailmanlaajuisesti ihmisiä ja yhteisöjä uhkaavien sairauksien hoitoa ja ennaltaehkäisyä, mukaan lukien syöpäsairaudet, sydän- ja verisuonitaudit, Alzheimerin tauti sekä infektiotaudit kuten HIV ja Ebola.

Lisätietoja: www.msd.fi. Voit seurata meitä myös Facebookissa, Twitterissä, LinkedInissä ja YouTubessa.

MSD – Inventing for Life.

Yhteyshenkilö/-t

Taija Reijonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 50 367 58 63

MSD - Inventing for Life

MSD toimii paremman elämän puolesta, suomalaisen potilaan parhaaksi. Meille on tärkeää, että jokainen lääkehoitoa tarvitseva saa juuri hänelle parhaiten sopivan hoidon.

Me MSD:llä teemme joka päivä töitä suomalaisten terveyden edistämiseksi. Tavoitteenamme on, että suomalaislla olisi käytössään paras mahdollinen lääkehoito. Tähän tavoitteeseen päästäksemme panostamme vahvasti lääkekehitykseen ja -tutkimukseen.

Pelkät lääkkeet eivät riitä, vaan niitä tulee osata käyttää oikein. Yhdessä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa pyrimme edistämään lääketurvallisuutta kehittämällä palveluita ja solmimalla kumppanuuksia, jotka auttavat potilaita toteuttamaan hoitoaan oikein ja sitoutumaan siihen.

MSD Finland Oy
Keilaranta 3