Elämää Nestléllä: Suomen pakastetuin jäätelö täyttää 80 vuotta

Blogikirjoitus -

Elämää Nestléllä: Suomen pakastetuin jäätelö täyttää 80 vuotta

Ikinuori jäätelön ikonimme Pingviini juhlii tänään 15.4. syntymäpäiväänsä. Pingviini on ilahduttanut suomalaisia jo 80 vuoden ajan ja kuluneiden vuosikymmenten aikana siitä on tullut koko kansan ilmiö, ”Suomen pakastetuin jäätelö”.

Meille Suomen Nestléllä Pingviini on jäätelövalikoimamme lippulaiva. Pingviinin matka suomalaisten sydämiin alkoi jo vuonna 1935, kun Oy Jäätelö Glass Ab käynnisti jäätelönvalmistuksen Helsingissä. Pingviinin valmistus sen nykyisessä kotipaikassa Turengissa puolestaan alkoi vuonna 1962. Neljä vuotta sitten, vuonna 2011, Pingviini-hahmo uudistui nykyiseen asuunsa ja korvasi vanhan Valiojäätelö-logon: Pingviini on säilyttänyt Valiojäätelön pitkän perimän suomalaisen jäätelön ikonina ja suomalaisten tunnesiteen tätä kohtaan.

Suomalainen osaaminen brändin ja tuotteiden takana onkin Pingviinin pitkän historian ja menestyksen avain. Pingviinin koti on edelleen Turenki, jossa on valtava määrä suomalaista jäätelöosaamista ja pitkät perinteet jäätelönvalmistukselle. Turengin jäätelötehdas on nykyisin yksi Nestlén parhaita tehtaita ja kansainvälinen oppimiskeskus. Jäätelönvalmistuksessa ja sen prosesseissa tärkeässä roolissa on tietenkin edelleen tuore suomalainen maito ja kerma. Tavoitteemme on, että suomalainen jäätelönvalmistus säilyy ja kehittyy jatkossakin Turengissa – vähintään seuraavat 80 vuotta.

Omassa työssäni Pingviinin Brand Managerina juhlavuosi on tänä vuonna se iso juttu, joka näkyy kaikessa tekemisessä. Kuluvan vuoden tapahtumiin valmistautuminen on aloitettu jäätelötiimissä jo paljon ennen varsinaista juhlavuotta – jopa puolitoista vuotta aiemmin. Meidän tavoitteemme on, että vuonna 2015 synttäripingviiniä juhlitaan koko kansan voimin.

Juhlavuosi näkyy ja kuuluu ympäri Suomea. Syntymäpäivän aikoihin huhtikuussa kuluttajia hemmotellaan monilla mahtavilla synttäritarjouksilla ja merkkivuotta muistetaan myös pitkin vuotta vielä erilaisin kilpailuin ja tapahtumin. Näistä suurin on varmasti keväällä starttaava synttärikiertue, jonka aikana tapaamme Pingviinin ystäviä huhti-elokuussa yhteensä 350 tapahtumassa eri puolilla maata.

Tänään Pingviini starttaa huikean 80-vuotisjuhlintansa kaikkien suomalaisten kanssa. Taputetaan siis räpylöitä Suomen suosituimmalle jäätelöbrändille, joka läpsyttelee menestyksen tiellä nokka kohti seuraavia 80 vuotta!

Juhlaterveisin,

Mona Kandelin

Brand Manager, Suomen Nestlé

Elämää Nestléllä -blogikirjoitukset kertovat nestléläisten työstä Suomessa - niin työpäivien arjesta kuin myös huippuhetkistä. Blogikirjoituksia voit lukea Suomen Nestlén Mynewsdesk-uutishuoneessa osoitteessa: www.mynewsdesk.com/fi/nestle-nordic Työn arkea Nestléllä voit seurata myös mm. Instagramissa seuraamalla hashtagia #nestlecrew