Elämää Nestléllä: Terveysviikko keskittyy henkilöstön hyvinvointiin

Blogikirjoitus -

Elämää Nestléllä: Terveysviikko keskittyy henkilöstön hyvinvointiin

Nestlén strateginen tavoite on parantaa ravitsemusta ja lisätä terveyttä ja hyvinvointia. Merkittävä osa tästä työstä on sisäistä ja koskee henkilöstön hyvinvointia.

Kaikissa Nestlén Pohjoismaiden toimipisteissä alkoi tänään perinteeksi muodostunut henkilöstön terveysviikko, jolloin hyvinvointi on näkyvästi tapetilla. Otimme Espoossa pienen varaslähdön jo viime viikolla, kun halukkaat mittauttivat kehonkoostumuksensa sekä osallistuivat kävely- tai juoksutesteihin. Edes kaatosade ja kova merituuli eivät onnistuneet estämään innostuneen porukkamme osallistumista testeihin!

Alkaneeseen viikkoon puolestaan kuuluvat pikahieronnat, aktiiviluento, kuntokeskuksen palveluiden testaus, opastettu teemakävely (jonka lomassa tietenkin piipahdus keskustassa uudessa Nespresso Boutiquessa!), mehustamisen kokeilu ja yhteinen aamiainen. Viikko huipentuu Hyvinvointi-aamupäivään, jonka aiheina ovat tuki- ja liikuntaelinten kunnossa pitäminen, stressin hallinta ja palautuminen sekä luottamus.

Vaikka kyseessä on nimellisesti yksi viikko, sen suunnittelu alkoi jo varhain ja vaikutukset jatkuvat pitkään, ympäri vuoden tai peräti läpi koko työuran. Elämänmittaista otetta hyvinvointiin korostaa erityisesti yrityksemme uusi, syyskuussa alkava 4EverFit-kilpailu henkilöstön hyvinvoinnin parantamiseksi.

Terveysviikon suunnittelu alkoi keväällä Kööpenhaminassa, jossa tanskalainen ravinto-, terveys- ja hyvinvointitiimi kehitteli teemat, joiden ympärille viikko asettuu. Teemojen pohjalta jokainen Pohjoismainen toimipiste sai vapaat kädet suunnitella haluamansa aktiviteetit.

Saatuamme raamit Tanskasta on viikon koostamiseen kuulunut kaikennäköistä. Ideointipalavereja, palvelujentarjoajien selvittämistä, aikataulujen sumplimista, kutsujen lähettämistä... Viikon aikana vuorossa on käytännönläheisiä asioita tavaroiden jakamisesta aamiaisjärjestelyihin ja tapahtumien koordinointiin.

Sen lisäksi, että viikon suunnittelu ja toteuttaminen ovat hauskimpia työtehtäviäni, ne tuntuvat myös mielekkäiltä. Syynä tähän on, että mielestäni terveysviikko on yrityksen välittämistä työntekijöistään. Aina pelkästään tehtävät eivät merkitse, vaan myös miksi niitä tehdään.

Edessä on varmasti innostava viikko! Muistetaan pitää omasta ja läheisten hyvinvoinnista huolta.

Terveisin,
Peppiina Riekkola
HR Intern, Suomen Nestlé

Nestlé on maailman johtava ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointialan yritys. Jokaisen Nestlén tuotteen taustalla on joukko tutkijoita, tuotekehittäjiä, suunnittelijoita, ravitsemusterapeutteja, kuluttajapalvelijoita ja muita asiantuntijoita, joista jokainen on sitoutunut tuottamaan turvallisia ja laadukkaita elintarvikkeita. Elämää Nestléllä -kirjoitukset kertovat nestléläisten työstä Suomessa - niin työpäivien arjesta kuin myös huippuhetkistä.