Nescafé Kulta -pikakahvin kaikki pakkaukset voidaan

Uutinen -

2,5 tonnia vähemmän pakkausjätettä Nescafé Kulta -pikakahvin pakkausuudistuksen myötä

Vuosittain lähes 2,5 tonnia pakkausjätettä poistuu Suomen markkinoilta, kun Nescafé Kulta -pikakahvin täyttöpakkaus valmistetaan jatkossa ohuesta, yhdestä materiaalista valmistetusta muovilaminaatista, josta alumiinikerros on poistettu. Kahdellakymmenellä prosentilla keventynyt uusi, kierrätettäväksi sopiva pakkaus on innovaatio, joka tukee Nestlén tavoitetta käyttää vain kierrätettäviä tai uudelleenkäytettäviä pakkauksia vuoteen 2025 mennessä. Nyt tapahtuva pakkausmateriaalin vähennys ja kierrätettyvyyden lisääntyminen tulee koskemaan kaikkia Nescafé -pusseja ja -purkkeja ympäri maailmaa seuraavien parin vuoden aikana.

”Nescafé Kulta -pikakahvipussin alumiinikerrros on aromien säilymisen lisäksi ollut olennainen kahvin tuoteturvallisuudelle, mutta ongelmallinen kierrrätyksen kannalta. Pitkällisen kehitystyön vaatineen innovaation avulla kahvin aromit, korkea laatu ja tuoteturvallisuus on pystytty säilyttämään, vaikka alumiinikerros on poistettu. Poiston myötä pakkausmateraali sisältää nyt vain yhdentyyppistä muovia, joka voidaan kierrättää, ja jonka raaka-aine voidaan käyttää uudelleen. Olemme erittäin iloisia, että olemme askeleen lähempänä tavoitettamme kaikkien pakkaustemme kierrätettävyydestä,” Suomen Nestlén kahvin liiketoiminnasta vastaava Juliaana Leppänen kuvailee.

Nescafé-kahvia juodaan 6000 kuppia joka sekunti, ja Nescafé onkin yksi maailman suosituimmista kahvibrändeistä. Nescafé Gold -pikakahvia myydään paikallisina brändeinä ja ainutlaatuisina kahvisekoituksina useilla markkinoilla ympäri maailmaa. Nescafé Kulta -pikakahvi on suomalaiseen makuun kehitetty resepti. Pakkausuudistus toteutetaan vuoden 2021 ensimmäisen puoliskon aikana kaikilla markkinoilla. Nescafé Gold ja Nescafé Kulta -pikakahveja on saatavilla myös muovikannellisessa lasipurkissa, joka on kokonaisuudessaan täysin kierrätettävä.

Maailman suurimpana elintarvikeyrityksenä Nestléllä on velvollisuus vähentää pakkausmateriaalien määrää ja muokata pakkauksistaan ympäristöystävällisempiä. Nestlé on sitoutunut vähentämään neitsytmuovin käyttöä kolmanneksella ja muokkaamaan pakkauksensa 100 %:sti kierrätettäviksi tai uudelleenkäytettäviksi vuoteen 2025 mennessä.