Euroopan ainoa lemmikkipalveluiden kiihdyttämö etsii kestävän kehityksen innovaatioita

Uutinen -

Purina Accelerator Lab kutsuu innovatiivisimmat eurooppalaiset lemmikkipalveluita tarjoavat startup-yritykset hakemaan Unleashed-ohjelmaan. Kolmatta kertaa järjestettävässä haussa asetetaan etusijalle startupit, jotka pyrkivät teknologian avulla vastaamaan kestävän kehityksen haasteisiin.

Tänä vuonna Unleashed-ohjelma tukee pienyrityksiä, jotka hyödyntävät uudistavaa maataloutta, jätteettömyyttä ja ruokainnovaatioita, kuten vaihtoehtoisia proteiininlähteitä. Myös lemmikin ja omistajan välisen suhteen vahvistamiseen keskittyviä yrityksiä kannustetaan osallistumaan.

Valinnassa painavat tuotteen tai palvelun merkityksellisyys sekä liiketoimintamallin skaalautuvus ja kestävyys. Unleashed-ohjelmaan valitaan kuusi startup-yritystä, jotka saavat tukea Purinan asiantuntijatiimiltä kuluttajanäkemyksen, tuotteiden markkinasopivuuden ja yrityksen vetovoimaisuuden vahvistamiseksi. Lisäksi yrityksen voivat saada noin 47 000 euron rahoituksen.

- Menestyksemme perusta on win-win-win -asenne - haluamme, että startupit, Purina ja sekä kuluttajamme hyötyvät. Rohkaisen kaikkia potentiaalisia yrityksiä hakemaan ohjelmaan, Purina Accelerator Labin johtaja Kim Bill sanoo.

Unleashed -ohjelmaan voi osallistua osoitteessa www.unleashedbypurina.com, ja hakemuksia voi jättää 1.11.-31.12.2021 välisenä aikana. Ohjelmaan valitut yritykset julkistetaan huhtikuussa 2022.

Unleashed-ohjelma on viimeisen kahden vuoden aikana auttanut jo 12 uutta yritystä, joiden ideoissa on hyödynnetty muun muassa vaihtoehtoisia proteiineja, solupohjaisia kala- ja äyriäisruokia, koiranomistajien yhdistämistä paikallisiin koiranulkoiluttajiin sekä pelaamista.