Kapselikahvikone saa uuden ilmeen joukkoistamisen avulla

Kapselikahvikone saa uuden ilmeen joukkoistamisen avulla

NESCAFÉ Dolce Gusto EuroDesign Contest -suunnittelukilpailun voittajat ovat selvinneet. Tänä syksynä käydyn kilpailun ideana oli suunnitella NESCAFÉ Dolce Gusto Melody -kapselikahvikoneelle uusi ulkoasu. Kaikille avoin kilpailu keräsi Facebookissa vajaat 10 000 luovaa ehdotusta, joille annettiin yhteensä lähes 250 000 ääntä.

Tuomariston suosikiksi selviytyi belgialaisen Dirk Janssensin värikäs, mietelauseita hyödyntänyt muotoilu. NESCAFÉ Dolce Guston Facebook-fanit äänestivät puolestaan portugalilaisen Paulo Rodriguesin ehdotuksen suosikikseen 8417 äänellä.

Euroopan laajuisen kilpailun ensimmäinen vaihe käytiin 10.9.–14.10. Facebookissa 19 Euroopan maassa. Jokaisesta osallistujamaasta valittiin yksi edustaja Milanossa 10.11. järjestettyyn finaaliin.

Suomea Milanossa edusti graafisena suunnittelijana työskentelevä Katja Hakala. Hakalan ehdotus valittiin Suomen parhaaksi yli kolmensadan ehdotuksen joukosta. Finaalissa Hakalan yksinkertaisen tyylikäs ehdotus ei tällä kertaa yltänyt palkintosijoille, mutta muuten Hakala on tyytyväinen kokemukseen.

”Sain tietää kilpailusta avopuolisoltani ja päätin osallistua, vaikka en yleensä osallistu mihinkään kisoihin. Yllätykseni oli suuri, kun suunnitelmani alkoi saada ääniä. Vaikka voittoa ei Milanossa tullutkaan, koen silti olevani voittaja, sillä pääsinhän finaaliin asti”, Hakala kertoo.

Voittajaehdotuksien perusteella valmistetaan rajoitettu erä NESCAFÉ Dolce Gusto Melody -kapselikahvikoneita. Koneet tulevat myyntiin Euroopassa keväällä 2013.

NESCAFÉ Dolce Guston kampanja hyödynsi joukkoistamista, jossa kenellä tahansa on mahdollisuus päästä vaikuttamaan tuotteen tai esimerkiksi palvelun lopulliseen ulkonäköön tai muihin ominaisuuksiin.

Painokelpoiset tuotekuvat: http://www.filebank.nu/library/gallery/dolce_gusto/

Koko laite- ja juomavalikoima löytyy osoitteesta http://www.dolce-gusto.fi

Tiedustelut:

NESCAFÉ Dolce Gusto -konsepti, NESCAFÉn tuoteryhmäpäällikkö Olli Liedes olli.liedes@fi.nestle.com, p. 010 3951 668 tai viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, aino.pajukangas@fi.nestle.com, p. 050 348 5620.

NESCAFÉ Dolce Gusto -laitemyynnistä vastaa Oy Wilfa Suomi Ab. Laitteisiin liittyvät tiedustelut: markkinointi- ja myyntipäällikkö Janne Poutiainen, Wilfa, janne.poutiainen@wilfa.fi, p. 040 530 5091.

Tilaa kahvilaite tai juomia testiin: Nina Pitkänen, Viestintä Oy Drum, nina.pitkanen@drum.fi, p. 050 364 7567.

Kuluttajatiedustelut: Suomen Nestlén kuluttajapalvelu 0800 0 6161 tai kuluttajapalvelu@fi.nestle.com

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 70 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 328 000 ihmistä 461 tehtaalla ja toimistoissaan ympäri maailman. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomatuotteita kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlé Tanska, Suomi, Norja ja Ruotsi toimivat yhdessä toiminnallisena yksikkönä, Nestlé Nordenina, joka työllistää noin 1 700 ihmistä ja jonka liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa.