KitKatin uusi suklaapatukka lanseerattu Euroopassa - kaakao peräisin innovatiivisesta tulonkasvattamisohjelmasta

Tiedote -

Nestlé on tuonut markkinoille KitKat-suklaapatukan, jonka kaakaomassa on peräisin Nestlén tulojen kasvattamisohjelmaan osallistuvien kaakaontuottajaperheiden viljelemistä pavuista. Tavoitteena on luoda yhteys kuluttajien ja kaakaonviljelijöiden välille, ja lisätä kuluttajien tietoisuutta kestävästi tuotetusta kaakaosta.

Innovatiivinen ohjelma käynnistettiin tammikuussa 2022, jotta kaakaota viljelevien perheiden toimeentuloa voidaan parantaa, ja samalla vähentää lapsityövoiman käyttöä. Ohjelma pyrkii myös edistämään kestävämpiä viljelykäytäntöjä, sukupuolten välistä tasa-arvoa ja naisten asemaa paikallisissa yhteisöissä. Tulojen kasvattamisohjelma palkitsee niitä kaakaontuottajaperheitä, jotka ilmoittavat lapsensa kouluun, soveltavat kestävämpiä viljelykäytäntöjä ja monipuolistavat elinkeinoaan esimerkiksi vaihtoehtoisilla viljelykasveilla.

Ohjelma on tähän mennessä tukenut yli 10 000 perhettä Norsunluurannikolla, ja se laajenee tänä vuonna Ghanaan, jossa on mukana puolestaan yhteensä 30 000 perhettä. Vuoteen 2030 mennessä sen tavoitteena on tavoittaa noin 160 000 kaakaota viljelevää perhettä Nestlén kaakaon toimitusketjuissa, jotta muutos saataisiin aikaan laajassa mittakaavassa.

Nestlé on työskennellyt useiden eri toimijoiden kanssa kehittääkseen maailmanlaajuista kaakaonhankintaansa ja mahdollistaakseen kaakaon 100% jäljitettävyyden ja erottelun, Tämä tarkoittaa, että Nestlé pystyy seuraamaan kaakaopapujensa koko matkaa alkuperämaasta tehtaalleen asti. Tulojen kasvattamisohjelmasta peräisin oleva kaakaomassa täyttää yhden korkeimmista jäljitettävyysstandardeista, joka takaa "mixed identity preserved" -jäljitettävyyden. Nestlé suunnittelee käyttävänsä eroteltua kaakaovoita kaikessa KitKat-suklaassaan Euroopassa vuoden 2024 puolivälistä alkaen.

"KitKat on johdonmukaisesti keskittynyt innovaatioiden tekemiseen. Ikoninen iskulause "Have a break, Have a KitKat" saa nyt uusia ulottuvuuksia 'Breaks for Good' -aloitteella, jolloin kaakaoviljelijät sekä tulojen kasvattamisohjelma ovat toimintamme keskiössä," kommentoi Nestlén makeisten johtaja Corinne Gabler. "KitKat onkin mielestämme paras mahdollinen brändi edustamaan tätä merkittävää muutosta kaakaota viljelevissä yhteisöissä."

KitKat "Breaks for Good" -suklaapatukka on saatavilla kauppojen hyllyillä tammikuusta 2024 alkaen myös Suomessa.

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 188 maassa ja meillä on noin 275 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen. Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafé, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.