Nestlé mukana elintarviketeollisuuden esittelypäivässä

Nestlé mukana elintarviketeollisuuden esittelypäivässä

Elintarviketeollisuusliitto tarjoaa tänään koululaisille mahdollisuuden tutustua elintarviketeollisuuden työtehtäviin elintarviketeollisuuden esittelypäivässä. Myös Suomen Nestlé on mukana tapahtumassa.

Olemme kutsuneet kaksi koululaisryhmää pääkonttorillemme Espooseen tutustumaan tuotekehitykseen, myynti- ja markkinointihenkilöstön työtehtäviin sekä tukitoimintoihin. Tilaisuudessa ovat mukana Pingviini, MAGGI, Puljonki, PURINA, PILTTI, NESCAFÉ, NESQUIK, FITNESS ja CHEERIOS.

ETL:n esittelypäivä on suunnattu elintarvikealasta kiinnostuneille, ammatinvalintaa pohtiville 8.–9.-luokkalaisille ja lukiolaisille sekä heidän opettajilleen. Tapahtumassa on mukana 15 tuotantolaitosta ja siihen osallistuu 19 koululaisryhmää eri puolilla Suomea.

Esittelypäivän tavoitteena on innostaa nuoria löytämään alan koulutus- ja työmahdollisuudet. Vierailun aikana koululaiset kuulevat yrityksen toiminnasta ja uravaihtoehdoista.

Elintarviketeollisuus on Suomen neljänneksi suurin teollisuudenala ja se työllistää 32 500 henkeä noin 1 900 toimipaikassa. Elintarviketeollisuudessa aukeaa työpaikka arviolta 3 500 uudelle osaajalle, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle vuoteen 2025 mennessä.

Suomen Nestlé työllistää noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, p. 050 348 5620, aino.pajukangas@fi.nestle.com

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 70 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 328 000 ihmistä 461 tehtaalla ja toimistoissaan ympäri maailman. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomatuotteita kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset.  Nestlé toimii Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa yhdessä toiminnallisena pohjoismaisena yksikkönä, Nestlé Nordicina, joka työllistää noin 1 700 ihmistä ja jonka liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa.