Vihaiset linnut pyrähtävät jäätelökioskille

Pingviini Jäätelökioskit tarjoilevat nyt Angry Birds -jäätelöannoksia elokuun loppupuolelle saakka. Yhteistyösopimus on solmittu vuosille 2013–2015.

Suomen Nestlé Oy ja Rovio Entertainment Oy ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Sen ansiosta Pingviini Jäätelökioskeilla voi nyt maistella Angry Birds™ -jäätelöannoksia. Syksymmällä luvassa on uusi, kylmä Angry Birds -herkku myös kotipakkasiin.

Kaikki Suomen Nestlén valmistamat Angry Birds -jäätelötuotteet valmistetaan Turengin jäätelötehtaalla. Yhteistyösopimus on kolmivuotinen, ja se kattaa oikeuden myydä Angry Birds -tuotteita myös kaikissa Pohjoismaissa.

– Pingviini Jäätelökioskien kohderyhmää ovat etenkin kesälomastaan nauttivat lapsiperheet, ja Angry Birds vetoaa kaikenikäisiin. Yhteistyö tarjoaa meille erinomaisen mahdollisuuden kehittää Pingviini Jäätelökioskien elämystarjontaa ja Pingviinin tuotevalikoimaa, sillä vihaiset linnut tulevat onneksi mainiosti juttuun kotoisan Pingviinimme kanssa, jäätelön liiketoimintajohtaja Johanna Sewón-Kievari Suomen Nestléltä kertoo.

Yhteistyön ensilennossa Suomen noin 250:n Pingviini Jäätelökioskin valikoimaa vahvistavat kolme Angry Birds maailmasta inspiraation saavaa jäätelöannosta. Herkullinen Punainen Lintu sisältää vähälaktoosista mansikkakermajäätelöä, Fazer Angry Birds -karkkeja, lakritsikastiketta sekä punaisen Fazer Angry Birds -tikkarin. Sähäkän lakritsainen Musta Lintu koostuu lakritsikermajäätelöstä, Fazer Angry Birds -karkeista, vadelmakastikkeesta ja mustasta Fazer Angry Birds -tikkarista. Raikas Vihreä Possu taas sisältää vähälaktoosista päärynäkermajäätelöä, Fazer Angry Birds -karkkeja, kinuskikastiketta ja vihreän Fazer Angry Birds -tikkarin.

Suositushinta kaikille annoksille on 4,50 euroa.

Juhannuksesta elokuun loppupuolelle annoksia tarjoavilla Pingviini Jäätelökioskeilla voi kerätä leimoja Angry Birds -jäätelöpassiin, jolla joka kuudes annos on ilmainen. Täydellä passilla voi myös osallistua 1 000 Angry Birds -tuotepalkinnon arvontaan.

Liitteet:
Tuotekuvat Angry Birds -jäätelöannoksista.

Lisätietoja:
Liiketoimintajohtaja Johanna Sewón-Kievari, Suomen Nestlé, johanna.sewon-kievari@fi.nestle.com tai p. 040 506 3635
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, aino.pajukangas@fi.nestle.com tai p. 050 348 5620

Nestlé

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 75 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 339 000 ihmistä 468 tehtaallaan ja toimistoissaan 150 maassa. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.
Nestlé tuottaa kuluttajilleen korkealaatuisia ja turvallisia ruokatuotteita. Tähän päästään yhdistämällä maailmanlaajuisesti tuotekehityksen resurssit. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlén tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. PINGVIINI, AINO, BONA, PILTTI, NESCAFÉ, MAGGI, NESQUIK, FITNESS, FRISKIES ja LATZ.

Rovio

Rovio Entertainment Oy on toimintatapoja mullistava viihde- ja mediayhtiö maailmalla menestyneen Angry Birds™ -brändin takana. Vuonna 2009 Rovio julkaisi Angry Birds -pelin josta  tuli pian maailmanlaajuinen ilmiö. Angry Birds -brändi nauttii kasvavasta suosiosta kaikkialla maailmassa, ja ilmiö laajenee yhä uusille liiketoiminta-alueille. Rovio toimii animaatioiden, oheistuotteiden, julkaisu- ja kustannustoiminnan, sekä erilaisten palvelujen saralla. Rovion pääkonttori sijaitsee Espoossa. www.rovio.com