Zoégas Joulukahvi 2023 tukee tänä talvena koululaisia

Zoégas Joulukahvi 2023 tukee tänä talvena koululaisia

Tämän vuoden Zoégas-joulukahvi on ylellinen tummapaahtoinen sekoitus, joka on valmistettu korkealaatuisista Arabica-kahvipavuista. Sitä myydään rajoitettu erä ja se on saatavilla hyvin varustetuista kaupoista lokakuun alkupuolelta alkaen.

Zoégasin joulukahvi vuosimallia 2023 on ainutlaatuinen kahvisekoitus, joka on paahdettu sekä jauhettu huolellisesti rajoitettua eräämme varten. Tässä tummapaahtoisessa kahvisekoituksessa käytetään Ugandan Rwenzorin alueen nimikkokahvipapua, joka on yhdistetty brasilialaisiin ja etiopilaisiin kahvipapuihin.

- Joulukahvi sisältää tällä kertaa mandariinin ja viikunan vivahteita, mikä antaa mukavan tasapainon hedelmäisyyden ja makeuden välille - hieman kirpeän jälkimaun kanssa, kertoo Suomen Nestlén kahviliiketoimintapäällikkö Juliaana Leppänen.

- Konseptin ideana on, että lapset oppivat hoitamaan tilaa ja saavat samalla koulutusta ravitsemukseen sekä ruoanlaittoon. Hankkeen myötä ruoan saatavuus paranee, mikä antaa yhä useammalle lapselle mahdollisuuden mennä kouluun, Leppänen jatkaa.
- Perusajatuksena on, että työskentelemme pitkäjänteisesti vastuullisuuden eteen kahvin koko arvoketjussa pavusta kuppiin.

Tukea Ugandan koululaisille

Zoégas investoi vuosittain joulukahvinsa nimikkokahvipavun alkuperämaassa kestävyyshankkeisiin. Tänä vuonna Zoégas on päättänyt tukea Rwenzorin alueen kahvinviljelijöiden kouluikäisiä lapsia konseptilla, jossa koululaiset voivat kasvattaa itse vihanneksia ja hedelmiä kotonaan. Paikallisella koululla on ollut haasteita kouluruokailun järjestämisessä, minkä vuoksi osa oppilaista ei ole voinut osallistua tunneille. Konsepti on tästä syystä tärkeä osa oppilaiden koulunkäynnin mahdollistamisessa.

Rwenzorin alueen koulun valinta ei kuitenkaan ollut sattumaa. Zoégas on aiemmin tukenut samaa koulua, tällöin kunnostamalla käymälöitä ja saniteettitiloja.

Perinteisesti Zoégasin joulukahvi on saanut myös oman pakkauksensa. Tänä vuonna suunnittelun takana on kuvittaja Björn Rudnert, joka on toteutuksellaan ammentanut inspiraatiota Itä-Afrikasta sekä Coffee by Women-ohjelmastamme.

Joulukahvi on huolellisesti tummapaahdettu Zoégasin paahtimolla Ruotsin Helsingborgissa, ja sitä on saatavilla rajoitetun ajan myymälöistä viikosta 41 alkaen sekä kokonaisina papuina että jauhettuna kahvina.

Lue lisää Zoégas- kahvin vastuullisuushankkeista täältä.

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 188 maassa ja meillä on noin 275 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen. Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafé, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.