Norwegianin kiinnostavimmat vinkit Lontoon joulumarkkinoille

Norwegianin kiinnostavimmat vinkit Lontoon joulumarkkinoille

Joulun lähestyessä joulutunnelmaan kannattaa lähteä virittäytymään ennakkoon joulumarkkinoille. Lontoo ympäristöineen tarjoaa useita upeita joulumarkkinoita, joista Norwegian on koonnut omat vinkkinsä.

Lontoo tunnetaan parhaiten suurista ostoskaduista, lukemattomista ravintoloista ja vilkkaasta kaupunkielämästä, mutta kaupungissa on myös useita upeita joulumarkkinoita. Helsinki-Vantaan lentoasemalta on kätevä lentää suoraan Norwegianilla Lontoon Gatwickin lentoasemalle ja viettää pitkä viikonloppu tai koko viikko Lontoon joulumarkkinoita kierrellen. Kolme kiinnostavinta Lontoon joulumarkkinavinkkiämme ovat:

Hyde Park Winter Wonderland
Joulumarkkinaviikkojen aikana Hyde Park muuttuu "Winter Wonderlandiksi" eli joulun ihmemaaksi, jolloin puistoalue täyttyy lukuisista joulumarkkinakojuista. Hyde Parkissa voi myös luistella Ison-Britannian suurimmalla luistinradalla, kuunnella elävää musiikkia, ajaa karusellissa sekä nauttia ruokaa ja juomaa monista eri kojuista. Hyde Parkin joulumarkkinat ovat avoinna 17. marraskuuta–1. tammikuuta.

Leicester Squaren Christmas Market

Lontoon sydämessä Sohossa sijaitsevat perinteiset Leicester Squaren joulumarkkinat. Leicester Squarella on monipuolisia ruoka- ja myyntikojuja, joista löytyy niin jouluisia makuelämyksiä kuin lahjoja pukinkonttiin. Leicester Squaren joulumarkkinat tunnetaan myös jännittävistä esityksistään varieteesta ja kabareesta sirkustunnelmiin. Leicester Squaren joulumarkkinat ovat käynnissä 8. marraskuuta –7. tammikuuta.

Southbank Centre Winter Market
Southbankin joulumarkkinoilla Thames-joen rannalla voi kierrellä tunnelmallisten jouluvaloilla koristeltujen myyntikojujen keskellä, nauttia kuumia juomia ja eri maiden keittiöistä inspiraationsa saaneita katuruokia. Joululaulujen soidessa on mukava tehdä joululahjalöytöjä lukuisilla myyntikojuilla. Southbank Centren joulumarkkinat ovat avoinna 2. marraskuuta–26. joulukuuta.

Kun Lontoon joulumarkkinat on kierretty, voi suunnata päiväretkelle yksille tunnetuimmista Lontoon ulkopuolella olevista joulumarkkinoista Canterburyn historialliseen kaupunkiin tai vain yhtenä päivänä järjestettäville Brightonin käsityölaismarkkinoille.

Canterbury Christmas Market
Canterburyn kaupungin historiaa huokuvat joulumarkkinat tarjoavat lumoavan tunnelman, upeita tuoksuja ja makuja mukulakivikatujen keskellä eri puolilla kaupunkia Canterburyn ikonisen katedraalin lähiympäristössä. Joulutunnelmaan voi virittäytyä Canterburyn joulumarkkinoilla 10. joulukuuta –24. joulukuuta.

Brighton Artisan Christmas Market
Jos satut olemaan Lontoossa 10. joulukuuta, kannattaa suunnata Brightonin Circus Streetillä, lähellä Brightonin rautatieasemaa järjestettäville käsityöläisten joulumarkkinoille. Markkinoilla on tarjolla ainutlaatuisia paikallisten käsityöläisten töitä sekä erilaisia ruokaelämyksiä. Lontoon Gatwickin lentoasemalta on Brightoniin suora junayhteys, joka kestää vain puolituntia.

Norwegianin lentojen aikataulut ja lentovaraukset: www.norwegian.com

Charlotte Holmbergh

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Sweden & Finland +46709890518

Norwegian-konserni on Pohjoismaiden johtava ilmailualan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiöllä on yli 8 200 työntekijää ja se omistaa kaksi merkittävää lentoyhtiötä Pohjoismaissa, jotka ovat Norwegian Air Shuttle ja Widerøe’s Flyveselskap. Norwegian osti Widerøen vuonna 2024. Tavoitteena on helpottaa saumatonta lentomatkustamista molempien lentoyhtiöiden verkostoissa.

Norwegian Air Shuttle on suurin norjalainen lentoyhtiö, jolla on noin 4 700 työntekijää. Yhtiö tarjoaa laajan reittiverkoston Pohjoismaiden ja tärkeimpien eurooppalaisten kohteiden välillä. Vuonna 2023 Norwegian kuljetti yli 20 miljoonaa matkustajaa ja ylläpiti 87 Boeing 737-800- ja Boeing 737 MAX 8 -lentokoneen laivastoa.

Widerøe’s Flyveselskap on Norjan vanhin lentoyhtiö ja suurin alueellinen lentoyhtiö Pohjoismaissa. Widerøella on yli 3 500 työntekijää. Pääasiassa Norjan maaseudulla sijaitsevilla lyhyen kiitotien lentoasemilla toimiva Widerøe lentää useita valtion sopimusreittejä (julkisen palvelun velvoitteen reittejä) sen oman kaupallisen lentoverkoston lisäksi. Vuonna 2023 lentoyhtiöllä oli 3,3 miljoonaa matkustajaa ja 49 lentokoneen laivasto, jossa oli 45 Bombardier Dash 8 -konetta ja kolme Embraer E190-E2 -konetta. Widerøe Ground Handling tarjoaa maahuolintapalveluja 41 lentoasemalla Norjassa.

Norwegian-konsernin keskeinen painopistealue on kestävyys ja yhtiö on sitoutunut vähentämään merkittävästi toimintojensa hiilidioksidipäästöjä. Lukuisista aloitteista merkittävin on investointi fossiilivapaan lentopolttoaineen (SAF) tuotantoon ja käyttöön. Norwegian pyrkii olemaan kestävä valinta matkustajilleen. Yhtiö osallistuu aktiivisesti ilmailualan muutokseen.

P.O Box 242