Aleksis Kivi koristaa Norwegianin Boeing 737-800 -koneen pyrstöä.

Uutinen -

Suomalaiset suosivat Espanjaa ja skandinaavisia pääkaupunkeja tämän vuoden syyslomalla

Syysloma tarjoaa hyvän mahdollisuuden irrottautua joko pitkälle viikonloppumatkalle tai koko viikon lomailuun. Norwegian listasi syysloman suosituimmat kohteet Helsinki-Vantaan lentoasemalta lähtevillä lennoillaan. Yllättäjinä listalle nousivat skandinaaviset pääkaupungit Tukholma, Kööpenhamina ja Oslo.

Syysloma tarjoaa syysloman pituuden mukaan mahdollisuuden joko pitkään viikonloppuun tai koko viikon lomaan. Tämä näkyy myös Norwegianin kymmenen suosituimmat kohteen listalla.

– Espanjan kohteet ovat perinteisesti olleet edustettuina vahvasti syyslomasuosikkien listalla ja niin on tänäkin vuonna. Norwegianin suosituin syyslomakohde Helsinki-Vantaalta lähtevillä lennoilla on Malaga ja kymmenen suosituimman kohteen listalta löytyvät myös Alicante, Barcelona ja Palma de Mallorca, kertoo Norwegianin Suomen ja Ruotsin viestintäpäällikkö Charlotte Holmbergh Jacobsson.

Norwegian kertoi aiemmin tänä syksynä lisäävänsä merkittävästi kapasiteettia suosittuihin kohteisiin Espanjassa. Kapasiteetti kasvaa kaikkiaan 200 000 paikalla lennoilla Malagaan, Alicanteen, Barcelonaan, Las Palmasiin ja Teneriffalle.

Syyslomasuosikkilistan yllättäjiä ovat skandinaaviset pääkaupungit Tukholma, Kööpenhamina ja Oslo, joita ei ole syyslomasuosikkien listalla viime vuosina nähty.

– Kaikki kolme skandinaavista pääkaupunkia tarjoavat itsessään mielenkiintoista nähtävää, hyviä ostosmahdollisuuksia ja paljon ravintolaelämyksiä syyslomalle, kertoo Charlotte Holmbergh Jacobsson.

Hän näkee myös toisen syyn skandinaavisten pääkaupunkien suosioon juuri nyt: – Norwegianin kaukolentojen suosio kasvaa jatkuvasti Helsingistä lähtevillä lennoilla. Monet lentävät esimerkiksi Yhdysvaltoihin yhdellä vaihdolla joko Tukholman, Oslon tai Kööpenhaminan kautta.

Norwegianin kymmenen suosituinta kohdetta tämän vuoden syyslomaviikolla ovat:

1. Malaga
2. Lontoo
3. Arlanda (Tukholma)
4. Kööpenhamina
5. Alicante
6. Rooma
7. Barcelona
8. Palma de Mallorca
9. Oslo
10. Split (Kroatia)

Lisätietoja: www.norwegian.com

Tunnisteet

Norwegianin tarina alkoi yli 27 vuotta sitten. Yhtiö perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiönä se aloitti vasta vuonna 2002 Boeing 737 -koneilla. Norwegianista on tullut merkittävä kansainvälisen ilmailualan toimija, ensin lyhyen matkan reiteillä Euroopassa ja myöhemmin kaukoreiteillä Yhdysvaltoihin, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan. Norwegianilla on tänä päivänä nykyaikainen ja polttoainetehokas lentolaivasto, jossa on Boeing 787- ja Boeing 737 -koneita.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin, ja viitenä vuonna peräkkäin matkustajat ovat äänestäneet Norwegianin maailman parhaaksi halpalentoyhtiöksi kaukoreiteillä. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa Yhdysvalloissa ilmailualan parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ilmailualalla ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Lehdistön yhteyshenkilöt

Charlotte Holmbergh Jacobsson

Lehdistön yhteyshenkilö Informationschef / Communications Manager +46 709 89 05 18

Liitetyt materiaalit