Tiedote -

KORJAUS tiedotteeseen: Norwegian avaa Helsinki-Larnaka -reitin jo 27.6.2014 alkaen

Norwegian jatkaa kasvuaan avaamalla uusia reittejä. Yhtiö aloittaa kesän aikana uuden suoran lennon Helsingin ja Kyproksella sijaitsevan Larnakan välille.

– Tervetuloa suomalaiset matkustajat, toivottaa Norwegianin viestintäpäällikkö Charlotte Holmbergh Jacobsson.

Vuoro Helsingistä Larnakaan (LCA) lennetään kerran viikossa perjantaisin 27.6.2014 alkaen. Lippujen hinnat menosuunnassa ovat alkaen 79 euroa. Larnaka mukaan lukien Norwegian tarjoaa Helsingistä lentoja yli 30 kohteeseen.

Lippuja voi ostaa osoitteessa www.norwegian.com

Lisätietoja:

Norwegianin viestintäpäällikkö Charlotte Holmbergh Jacobsson: +46 70989 05 18
Norwegianin lehdistöpalvelu: +47 815 11 816

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Yli 20 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianin reiteillä. Yhtiö tarjoaa 413 reittiä 128 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä sekä kaukolentoja Yhdysvaltoihin ja Aasiaan. Norwegian työllistää noin 3500 henkeä, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Virossa, Englannissa, Espanjassa ja Thaimaassa. Yhtiöllä on 275 sovittua toimitusta uusista lentokoneista. Norwegian on perustettu vuonna 1993 ja sen pääkonttori sijaitsee Fornebussa, Norjassa. Vuonna 2013 Norwegian valittiin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi, kun se palkittiin SkyTrax World Airline Awards:lla. Norwegian tarjoaa enemmän jalkatilaa kuin monet kilpailijansa, lennonaikaisen nettiyhteyden ja sen lennon pysyvät erittäin hyvin aikataulussaan. Norwegianin konekanta koostuu 87 lentokoneesta, jotka ovat keskimäärin vain noin 4.8 vuotta vanhoja.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242