Norwegian avaa uuden Dreamliner-reitin New Yorkista Bergeniin

Norwegian avaa uuden Dreamliner-reitin New Yorkista Bergeniin

Norwegian avaa jälleen uuden  Dreamliner reitin Eurooppaan New Yorkin JFK-lentokentältä. Uusin kohde on Norjan länsirannikon Bergen, “Portti Norjan vuonoille”.

–Norwegianin reitit Skandinavian ja New Yorkin välillä on otettu erittäin hyvin vastaan ja toivotan vieläkin useamman amerikkalaisen non-stop Dreamliner-lennoillemme Bergeniin. Reittiä on odotettu pitkään. Ensimmäisen kerran vuosikymmeniin Bergenin ja Yhdysvaltojen välillä on suora yhteys, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

–Bergenin kauniin kaupungin pormestarina olen erittäin iloinen uudesta reitistä Bergenin ja New Yorkin välillä. Se lähentää mantereita ja edistää paikallista kauppaa, teollisuutta ja turismia. Yhdysvallat on meille tärkeä markkina. Norwegian on tehnyt minuun vaikutuksen halukkuudellaan ottaa uusia haasteita, sanoo Bergenin pormestari Trude Drevland.

Bergen – New York kerran viikossa

Norwegian lentää reitin New Yorkin (JFK) ja Bergenin (BGO) välillä kerran viikossa. Ensimmäinen lähtö JFK:n lentokentältä on 9.5.2014. Reittiä lennetään 27.9. asti.

Yhteystiedot:

Daniel Pilpel Kirchhoff, Norwegian, Communications Consultant, puh. +45 26570767

Jukka Aarnio, Norwegianin mediayhteyshenkilö Suomessa, puh. +358 9 315 854

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Yli 20 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianin reiteillä. Yhtiö tarjoaa 413 reittiä 125 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä sekä kaukolentoja Yhdysvaltoihin ja Aasiaan. Norwegian työllistää noin 3500 henkeä, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Virossa, Englannissa, Espanjassa ja Thaimaassa. Yhtiöllä on 275 sovittua toimitusta uusista lentokoneista. Norwegian on perustettu vuonna 1993 ja sen pääkonttori sijaitsee Fornebussa, Norjassa. Vuonna 2013 Norwegian valittiin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi, kun se palkittiin SkyTrax World Airline Awards:lla. Norwegian tarjoaa enemmän jalkatilaa kuin monet kilpailijansa, lennonaikaisen nettiyhteyden ja sen lennon pysyvät erittäin hyvin aikataulussaan. Norwegianin konekanta koostuu 80 lentokoneesta, jotka ovat keskimäärin vain noin 4.6 vuotta vanhoja.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242