Norwegian Boeing 737-800

Norwegian avaa uuden lentoreitin Rovaniemen ja Lontoon välillä

Norwegian jatkaa Euroopan reittiverkostonsa kehittämistä uusilla reiteillä. Tänään Norwegian lanseeraa uudet suorat lennot Rovaniemen ja Lontoon Gatwickin lentoaseman välillä.

Joulukuun 19. päivästä alkaen Rovaniemeltä lähtevät matkustajat voivat ensimmäistä kertaa lentää säännöllisellä reittilennolla suoraan Lontoon Gatwickiin. Norwegianilla on ennestään suorat lennot Helsingin ja Lontoon välillä. Pian myös Rovaniemeltä lähtevillä matkustajilla on mahdollisuus lentää suoraan tähän suosittuun suurkaupunkiin.

– Olemme iloisia, että voimme nyt tarjota Rovaniemen seudulla asuville mahdollisuuden lentää suoraan Lontooseen nykyaikaisilla ja mukavilla lentokoneilla, joissa on lennonaikainen ilmainen Wi-Fi ja lennonaikaiset suorat TV-lähetykset. Lontoosta matkustaville tulee nyt huomattavasti helpommaksi vierailla Joulupukin kotikaupungissa Rovaniemellä, joka on eksoottinen matkakohde briteille. Hyvällä onnella matkalla voi kokea myös revontulet, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Thomas Ramdahl.

Pohjoisessa Suomessa asuville Norwegianin laaja reittiverkosto Lontoon Gatwickistä avaa monia mahdollisuuksia matkustaa edelleen myös muualle maailmalle.

Uusi Rovaniemi-Lontoo Gatwick -reitti liikennöidään talvikaudella kahdesti viikossa maanantaisin ja perjantaisin. Liput ovat nyt myynnissä osoitteessa: www.norwegian.com.

Median yhteyshenkilö:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Norwegianin Suomen ja Ruotsin viestintäpäällikkö +46 709 89 05 18
Median yhteyshenkilö Suomessa: Tarja Valde-Brown, puhelin 040 545 6163

Kategoriat

Norwegian on kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö Euroopassa ja kuudenneksi suurin maailmassa. Yhtiö operoi noin 450 reittiä 138 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Vuonna 2015 Norwegian kuljetti lähes 26 miljoonaa matkustajaa. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 6 000 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on noin 100 lentokonetta, joiden keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian on palkittu arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella viimeisenä neljänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä ja viimeisenä kahtena vuotena peräkkäin maailman parhaana kaukolentoja lentävänä halpalentoyhtiönä. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus, jossa matkustajat arvioivat yli 200 lentoyhtiötä ympäri maailmaa. Vuonna 2015 The International Council on Clean Transportation (ICCT) arvioi Norwegianin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi lentoyhtiöksi Atlantin ylittävillä lennoilla. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242