Norwegian Boeing 737-800

Norwegian avaa uuden suoran reittilennon Helsingin ja Varnan välille

Norwegianin kansainvälinen kasvu jatkuu ja yhtiö avaa uusia reittejä sekä lisää lähtöjä suosittuihin kohteisiin. Helsingistä Varnaan Bulgariassa avattavan uuden suoran reittilennon lisäksi Norwegian lisää lentoja Osloon ja Kööpenhaminaan.

Heinäkuun ensimmäisestä päivästä lähtien matkustajat voivat lentää Norwegianilla suoraan Helsingistä Varnaan Bulgariassa. Varna on Bulgarian kolmanneksi suurin kaupunki, joka sijaitsee Mustanmeren rannalla Pohjois-Bulgariassa. Rantakaupunki tarjoaa kaikkea kilometrien mittaisista hiekkarannoista kauniiseen luontoon ja kulttuuriin.

– Olemme iloisia, että Helsingistä pääsee nyt suorilla lennoillamme Varnaan ja siten matkustajat saavat jälleen lisää valinnanmahdollisuuksia Norwegianilla. Otamme tänä vuonna vastaan yli 30 uutta konetta ja lanseeraamme monia uusia reittejä. Toivotammekin yhä useammat matkustajat tervetulleiksi lennoillemme nykyaikaisiin, mukaviin ja aiempaakin ympäristöystävällisempiin lentokoneisiimme, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Thomas Ramdahl.

Norwegian lentää Helsingin ja Varnan välillä kerran viikossa lauantaisin 1. heinäkuuta alkaen. Helsingin ja Oslon samoin kuin Helsingin ja Kööpenhaminan väliset lennot lisääntyvät 13 viikoittaiseen lähtöön. Kevään aikana alkavat myös syksyllä 2016 lanseeratut suorat lennot Helsingistä Amsterdamiin ja Pristinaan. Lennot Hollannin pääkaupunkiin alkavat huhtikuussa ja Kosovon pääkaupunkiin kesäkuussa.

Norwegian tarjoaa noin 40 suoraa reittiä Helsingistä. Lisäksi hyvillä vaihtoyhteyksillä Skandinavian pääkaupunkien kautta Suomesta lähtevillä matkustajilla on mahdollisuus lentää Norwegianilla kaikkiaan 140 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla.

Norwegian on tällä hetkellä maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jonka reittiverkostossa on lähes 450 lentoreittiä. Norwegianin lentolaivaston uudistus jatkuu vuonna 2017, kun yhtiö vastaanottaa yhdeksän Boeing 787-9 Dreamlineria, 17 Boeing 737-800- ja kuusi Boeing 737 MAX -konetta. Norwegianin lentolaivaston keski-ikä on 3,6 vuotta ja se on yksi nykyaikaisimmista ja ympäristöystävällisimmistä maailmassa.

Liput tulevat myyntiin torstaina 16.2.2017. www.norwegian.com

Lisätietoja:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Norwegianin viestintäpäällikkö, puhelin +46 709 89 05 18
Tarja Valde-Brown, Norwegianin yhteyshenkilö medialle Suomessa, puhelin 040 545 6163

Kategoriat

Norwegian on kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö Euroopassa ja kuudenneksi suurin maailmassa. Yhtiö operoi noin 450 reittiä 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Vuonna 2016 Norwegian kuljetti lähes 30 miljoonaa matkustajaa. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 6 000 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on noin 120 lentokonetta, joiden keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian on palkittu arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella viimeisenä neljänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä ja viimeisenä kahtena vuotena peräkkäin maailman parhaana kaukolentoja lentävänä halpalentoyhtiönä. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus, jossa matkustajat arvioivat yli 200 lentoyhtiötä ympäri maailmaa. Vuonna 2015 The International Council on Clean Transportation (ICCT) arvioi Norwegianin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi lentoyhtiöksi Atlantin ylittävillä lennoilla. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Sweden & Finland +46709890518

Norwegian-konserni on Pohjoismaiden johtava ilmailualan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiöllä on yli 8 200 työntekijää ja se omistaa kaksi merkittävää lentoyhtiötä Pohjoismaissa, jotka ovat Norwegian Air Shuttle ja Widerøe’s Flyveselskap. Norwegian osti Widerøen vuonna 2024. Tavoitteena on helpottaa saumatonta lentomatkustamista molempien lentoyhtiöiden verkostoissa.

Norwegian Air Shuttle on suurin norjalainen lentoyhtiö, jolla on noin 4 700 työntekijää. Yhtiö tarjoaa laajan reittiverkoston Pohjoismaiden ja tärkeimpien eurooppalaisten kohteiden välillä. Vuonna 2023 Norwegian kuljetti yli 20 miljoonaa matkustajaa ja ylläpiti 87 Boeing 737-800- ja Boeing 737 MAX 8 -lentokoneen laivastoa.

Widerøe’s Flyveselskap on Norjan vanhin lentoyhtiö ja suurin alueellinen lentoyhtiö Pohjoismaissa. Widerøella on yli 3 500 työntekijää. Pääasiassa Norjan maaseudulla sijaitsevilla lyhyen kiitotien lentoasemilla toimiva Widerøe lentää useita valtion sopimusreittejä (julkisen palvelun velvoitteen reittejä) sen oman kaupallisen lentoverkoston lisäksi. Vuonna 2023 lentoyhtiöllä oli 3,3 miljoonaa matkustajaa ja 49 lentokoneen laivasto, jossa oli 45 Bombardier Dash 8 -konetta ja kolme Embraer E190-E2 -konetta. Widerøe Ground Handling tarjoaa maahuolintapalveluja 41 lentoasemalla Norjassa.

Norwegian-konsernin keskeinen painopistealue on kestävyys ja yhtiö on sitoutunut vähentämään merkittävästi toimintojensa hiilidioksidipäästöjä. Lukuisista aloitteista merkittävin on investointi fossiilivapaan lentopolttoaineen (SAF) tuotantoon ja käyttöön. Norwegian pyrkii olemaan kestävä valinta matkustajilleen. Yhtiö osallistuu aktiivisesti ilmailualan muutokseen.

P.O Box 242