Norwegian carried almost 3.5 million passengers in May

Norwegian carried almost 3.5 million passengers in May

Norwegian carried almost 3.5 million passengers in May, an increase of 17 percent compared to the same month previous year. During May, the capacity growth was 51 percent. The growth will gradually decrease during the autumn and into 2019.

A total of 3,421,460 passengers chose to fly with Norwegian in May, 497,863 more than the same period last year. The total traffic growth (RPK) and capacity growth (ASK) both increased by 51 percent. The load factor remained unchanged at 86.5 percent.

“We have increased the capacity considerably compared to the same month last year. On our long-haul routes, the growth has been strongest outside the Nordics. Even with strong capacity growth, the demand is high, demonstrating that our affordable fares, new and more comfortable aircraft and a wide selection of routes attract many new customers,” said CEO of Norwegian, Bjørn Kjos.

"We have been through a long period of strong growth and significant investments, including the establishment of new bases and the training of thousands of new colleagues. Our strategy has been to build a strong, competitive company, and going forward we will reap what we have sown for the benefit of our customers, dedicated staff and shareholders,” Kjos continues.

Norwegian operated 99.2 percent of the scheduled flights in May, of which 77.3 percent departed on time. The on-time performance is influenced by air traffic control strikes in France.

Norwegian’s fleet renewal program continues with full force in 2018. The company took delivery of one Boeing 787-9 Dreamliner and one Boeing 737 MAX 8 in May. In total, Norwegian will take delivery of 11 Boeing 787-9 Dreamliners, 12 Boeing 737 MAX 8 and two Boeing 737-800 aircraft during 2018. With an average age of only 3.7 years, Norwegian’s fleet is one of the world’s “greenest” and most modern.

Please find more information in the attached traffic report.

Media Contacts:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Head of Communications and Public Affairs, Sweden and Finland, tel. + 46 70 989 0518
Tarja Valde-Brown, Media contact in Finland, tel. +358 40 545 6163

Kategoriat

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, joka kuljetti vuonna 2017 yli 33 miljoonaan matkustajaa. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Singaporessa, Argentiinassa, Karibialla ja Yhdysvalloissa. Norwegianin laivastossa on noin 150 lentokonetta, joiden keski-ikä on noin 3,6 vuotta. Yhtiön lentolaivasto on yksi maailman nuorimmista ja ”vihreimmistä”. The International Council on Clean Transportation (ICCT) on nimennyt Norwegianin lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin Atlantin. Norwegian on valittu kolmena viime vuonna peräkkäin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä ja viitenä viime vuonna peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 9 000 henkilöä.

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242