Norwegian jatkaa laivastonsa uusimista: yksi uusimmista ja ympäristöystävällisimmistä Euroopassa

Tiedote -

Norwegian on nyt luopunut kaikkien Boeing 737-300 -koneiden käytöstä ja samalla yhtiön käytössä olevan kaluston keski-ikä alenee edelleen. Norwegianin kaluston keski-ikä on nyt 3,6 vuotta, mikä tekee yhtiön lentolaivastosta yhden uusimmista ja ympäristöystävällisimmistä Euroopassa.

Norwegianin Boeing 737-300 -kone, jonka rekisterinumero on LN-KKW, teki tällä viikolla viimeisen lentonsa ja laskeutui Pohjois-Norjassa olevalle Bodön kentälle. Norwegian lahjoittaa koneen Norjan ilmailumuseolle Bodössa.

Historiallisen lennon Bodöhön ohjasi kapteeni Johnny Silberg, joka on työskennellyt Norwegianilla vuodesta 2006 lähtien.

– Tämä kone on ollut uskollinen työjuhta Norwegianille monien vuosien ajan ja on hienoa, että se pääsee Kansalliseen ilmailumuseoon. Sen uusi elämä museossa osoittaa Norwegianin merkityksen Norjan ilmailuhistorialle. Me haastoimme monopolin ja tarjosimme edulliset hinnat, jotta kaikilla on varaa lentää, Sillberg sanoo.

Kyseinen kone lensi 40 106 lentoa ja oli ilmassa 64 656 tuntia. Kone tuli Norwegian-perheeseen vuonna 2006, jolloin yhtiöllä oli 14 konetta, 54 reittiä ja 560 työntekijää. Tänä päivänä yhtiöllä on 102 lentokoneen laivasto, 439 reittiä ja yli 5 500 työntekijää.

Uusi kalusto on ratkaisevan tärkeä
Norwegian uusii jatkuvasti laivastoaan uusilla Boeing 737-800- ja Boeing 787 Dreamliner -koneilla. Norwegianilla on tilauksessa yli 250 lentokonetta mukaan lukien 100 uudenmallista Boeing 737MAX- ja 30 hieman aiempaa suurempaa Dreamlineria, Boeing 787-9 -konetta.

Norwegianin tavoitteena on, että yhtiön lentolaivasto on mahdollisimman nykyaikainen ja tehokas, koska uusista koneista hyötyvät niin matkustajat, ympäristö kuin yhtiö. Uudet koneet mahdollistavat entistä paremman matkustuskokemuksen, vähentävät merkittävästi ympäristöpäästöjä ja laskevat yhtiön ylläpitokustannuksia.

Norwegian sai marraskuussa tunnustusta arvostetulta ilmastoinstituutilta, The International Council on Clean Transportation, jonka mukaan Norwegian on ”vihrein” Atlantin yli lentävistä lentoyhtiöistä: http://www.theicct.org/transatlantic-airline-efficiency-2014

Yhteystiedot:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö +46 709 89 05 18
Tarja Valde-Brown, puhelin 040 545 6163

Tunnisteet

Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian) on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö. Yhtiö operoi 439 reittiä 132 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Lähes 24 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianilla. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 5 500 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on 100 lentokonetta, joiden keski-ikä on vain neljä vuotta. Norwegian on kolmena vuonna peräkkäin; vuosina 2013, 2014 ja 2015 palkittu Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella. Vuonna 2015 Norwegian valittiin myös ensimmäistä kertaa maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus. Vuonna 2014 Norwegian voitti myös kolme arvovaltaista Passenger Choice Awards -palkintoa – Best Airline in Europe, Best Inflight Connectivity & Communications ja Best Single Achievement in Passenger Experience, joka tuli tunnustuksena yhtiön 787 Dreamlinerien liikkuvasta kartasta. Lisäksi AirlineRatings.com palkitsi Norwegianin viime vuonna toisena peräkkäisenä vuotena Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Kommunikationschef / Head of Communications +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242