Norwegian Boeing 737-800

Norwegian lanseeraa uuden kotimaan reitin Helsinki-Vantaalta Vaasaan

Norwegian jatkaa reittiverkostonsa kehittämistä Suomessa ja lanseeraa uuden kotimaan reitin Helsinki-Vantaan lentoaseman ja Vaasan lentoaseman välillä.

Norwegian aloittaa lennot Helsinki-Vantaan ja Vaasan välillä marraskuun ensimmäisestä päivästä alkaen kaksi kertaa viikossa maanantaisin ja perjantaisin.

– Suomen markkinat ovat meille tärkeät ja olemme iloisia, että voimme avata uuden kotimaan reitin Suomessa ja samalla laajentaa tarjontaamme matkustajillemme. Toivotamme matkustajat tervetulleiksi lennoillemme uusilla ja polttoainetehokkailla lentokoneillamme, sanoo Norwegianin SVP Short Haul Magnus Thome Maursund.

Uusi reitti Vaasaan
Helsinki-Vantaa (HEL) – Vaasa (VAA) liikennöidään kaksi kertaa viikossa maanantaisin ja perjantaisin 1. marraskuuta 2019 alkaen.

Liput ovat nyt myynnissä: www.norwegian.com

Ympäristöystävällinen lentolaivasto
Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja polttoainetehokkaita lentokoneita. Yhtiön lentolaivaston keski-ikä on 3,8 vuotta ja se on yksi nuorimmista ja ympäristöystävällisimmista maailmassa. Laivastoon kuuluu tällä hetkellä yli 170 lentokonetta.

Lisätietoja:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö, charlotte.holmbergh.jacobsson@norwegian.com
Tarja Valde-Brown, Norwegianin viestinnän edustaja Suomessa, tarja.valde-brown@norwegian.com

Kategoriat

Norwegian on maailman viidenneksi suurin halpalentoyhtiö, jonka palveluksessa työskentelee yli 11 000 henkilöä. Yhtiö liikennöi yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa, Etelä-Amerikassa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 170 lentokonetta. Yhtiön lentolaivasto on yksi maailman nuorimmista ja sen keski-ikä on 3,8 vuotta. Vuonna 2018 yli 37 miljoonaa matkustajaa lensi Norwegianilla.

The International Council on Clean Transportation (ICCT) on nimennyt Norwegianin lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin Atlantin ylittävillä lennoilla.

Norwegian on valittu maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi kolmena viime vuonna peräkkäin ja kuutena viime vuonna peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä.

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242