Norwegian Boeing 737-800

Tiedote -

Norwegian panostaa lisää Yhdysvalloissa: uusi reitti Fort Lauderdalen/Miamin ja Guadeloupen välille

Norwegianin kansainvälinen kasvu jatkuu. Yhtiö avaa uuden reitin Floridasta Fort Lauderdalesta Karibian ranskalaiselle saarelle Guadeloupelle. Norwegianilla on nyt 41 reittiä Yhdysvaltojen ja Euroopan välillä. Joulukuusta alkaen Norwegian lentää kaksi kertaa viikossa eteläisestä Floridasta Guadeloupelle Karibialla. Viime talvikauden suuren kysynnän vuoksi Norwegian tulee tarjoamaan neljä viikoittaista lähtöä New Yorkin ja Guadeloupen välillä.

– Kolme vuotta sitten lanseerasimme ensimmäisen Yhdysvaltain reittimme. Amerikkalaisten matkustajien palaute edullisista hinnoista ja uusista, aiempaa ympäristöystävällisemmistä lentokoneista on ollut fantastista. Siksi olemme iloisia, että voimme lisätä tarjontaa Amerikan mantereen ja Guadeloupen saaren välillä, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Thomas Ramdahl.

Uusi reitti palvelee myös Norwegianin Euroopasta tulevia matkustajia ja tarjoaa loistavan mahdollisuuden yhdistää muutama päivä Fort Lauderdalessa tai Orlandossa eksoottiseen lomaan Karibialla.

Viime talvena Norwegian lanseerasi useita reittejä Yhdysvaltain itärannikon ja Karibian ranskalaisten saarten Guadeloupen ja Martiniquen välillä. Uudet reitit on otettu vastaan hyvin sekä Yhdysvalloissa että saarilla. Lennot reiteillä jatkuvat taas marraskuusta alkaen.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Charlotte Holmbergh Jacobsson, puhelin + 46 709 89 05 18
Tarja Valde-Brown, median yhteyshenkilö Suomessa, puhelin 040 545 6163

Kategoriat

Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian) on kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö Euroopassa ja kuudenneksi suurin maailmassa. Yhtiö operoi 439 reittiä 132 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Vuonna 2015 Norwegian kuljetti lähes 26 miljoonaa matkustajaa. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 6 000 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on noin 100 lentokonetta, joiden keski-ikä on vajaa neljä vuotta.

Norwegian on palkittu kolmena edeltävänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella. Viime vuonna Norwegian palkittiin myös maailman parhaana kaukolentoja lentävänä halpalentoyhtiönä. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus, jossa matkustajat arvioivat yli 200 lentoyhtiötä ympäri maailmaa. Vuonna 2015 The International Council on Clean Transportation (ICCT) arvioi Norwegianin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi lentoyhtiöksi Atlantin ylittävillä lennoilla. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242