Norwegian reports 16 percent passenger growth in October

Norwegian reports 16 percent passenger growth in October

Norwegian carried almost 2.8 million passengers in October, an increase of 16 percent compared to the same month previous year. The load factor was 88.4 percent, an increase of 0.6 percentage points. Norwegian’s long-haul routes had a load factor of 95 percent and a 56 percent passenger growth.

A total of 2,766,743 chose to fly with Norwegian in October. This is 380,837 more passengers than the same period last year. The total traffic growth (RPK) increased by 24 percent, while the capacity growth (ASK) increased by 23 percent.

“We are very pleased to see that more customers choose to fly with Norwegian and that the positive development continues in all markets. Our long-haul routes are more or less full, which proves that customers on both sides of the Atlantic appreciate high quality and low fares,” said CEO of Norwegian Bjørn Kjos.

Norwegian operated 99.6 percent of the scheduled flights in October, whereof 79.5 percent departed on time.

Norwegian’s fleet renewal program continues with full force in 2016. So far this year, Norwegian has taken delivery of 20 brand new aircraft; 16 Boeing 737-800s and four Boeing 787-9. The company took delivery of one Boeing 737-800 and one 787-9 Dreamliner in October. With an average age of only 3.6 years, Norwegian’s fleet is one of the world’s “greenest” and most modern.

Please find more information in the attached traffic report.

Media Contacts:
Tore Østby, Vice President Investor Relations, +47 45 80 48 98
Press Office, + 47 815 11 816

Kategoriat

Norwegian on kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö Euroopassa ja kuudenneksi suurin maailmassa. Yhtiö operoi noin 450 reittiä 138 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Vuonna 2015 Norwegian kuljetti lähes 26 miljoonaa matkustajaa. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 6 000 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on noin 100 lentokonetta, joiden keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian on palkittu arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella viimeisenä neljänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä ja viimeisenä kahtena vuotena peräkkäin maailman parhaana kaukolentoja lentävänä halpalentoyhtiönä. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus, jossa matkustajat arvioivat yli 200 lentoyhtiötä ympäri maailmaa. Vuonna 2015 The International Council on Clean Transportation (ICCT) arvioi Norwegianin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi lentoyhtiöksi Atlantin ylittävillä lennoilla. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242