Norwegian reports continued international growth and 14 percent passenger increase in October

Tiedote -

Norwegian once again carried more than three million passengers in a single month. More than 3.1 million passengers travelled with the company in October, an increase of 14 percent compared to the same month previous year. The strongest growth was on Norwegian’s intercontinental routes, which have increased the number of passengers by 56 percent.

A total of 3,148,511 passengers chose to fly with Norwegian in October. This is 381,768 more passengers than the same period last year (14 percent). The total traffic growth (RPK) increased by 29 percent, while the capacity growth (ASK) increased by 31 percent this month. The load factor in October was 87.4 percent.

“We’re very pleased to see that more passengers are choosing Norwegian for their travels. The growth is highest on our intercontinental routes and the overall demand is satisfactory and stable. The competition is still strong, so global expansion is important to position ourselves in the market,” said CEO of Norwegian, Bjørn Kjos.

Norwegian operated 99.4 percent of the scheduled flights in October, whereof 78.3 percent departed on time.

Norwegian’s fleet renewal program continued this month with the delivery of one Boeing 787-9 Dreamliner. With an average age of only 3.6 years, Norwegian’s fleet is one of the world’s “greenest” and most modern.

Please find traffic figures report in the attached pdf.

Media Contacts:
Acting CFO Tore Østby, Ph: + 47 45 80 48 98
Head of Communications, Charlotte Holmbergh Jacobsson, Ph: +46 709 89 05 18
Norwegian’s PR Contact in Finland, Tarja Valde-Brown, Ph: 040 545 6163

Kategoriat

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jolla on noin 7 000 työntekijää. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 130 lentokonetta, jotka kuljettavat noin 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Norwegianilla on yksi maailman nuorimmista lentolaivastoista, jonka keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian nimettiin vuonna 2015 lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin ja ympäristöystävällisimmin Atlantin yli: The International Council on Clean Transportation (ICCT).

Vuosina 2015, 2016 ja 2017 matkustajat ovat valinneet Norwegianin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä. Lisäksi Norwegianin on valittu viimeisenä viitenä vuotena peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi Sky Trax -äänestyksessä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242