Norwegian reports record high passenger figures and high load factors in July

Norwegian reports record high passenger figures and high load factors in July

Norwegian marked another milestone in July, as the company carried more than 3.3 million passengers in a single month. The total number of passengers increased by 15 per cent compared to the same month last year. The load factor was 94 per cent.

Norwegian carried 3,358,565 passengers in July, an increase of 15 per cent compared to the same month last year. The total traffic growth (RPK) increased by 23 per cent this month, driven by a 24 per cent capacity growth (ASK). The load factor was a solid 94 per cent network-wide, and the intercontinental routes had a load factor of 96 per cent.

“We are very pleased that an increasing number of passengers choose Norwegian for their travels, not least intercontinentally. It is also satisfactory that even with a strong capacity growth our aircraft are full. This proves that travellers in Europe, the U.S. and Asia appreciate low fares, new aircraft and friendly service, said CEO of Norwegian, Bjørn Kjos.

Norwegian operated 99.1 per cent of the scheduled flights in July, of which 68.8 per cent departed on time.

Norwegian’s fleet renewal program continued in July with the delivery of three Boeing 737 MAX aircraft and two Boeing 787-9 Dreamliners. With an average age of only 3.6 years, Norwegian’s fleet is one of the world’s “greenest” and most modern.

Please find traffic figures report in the attached pdf.

Media Contacts:
Acting CFO, Tore Østby, tel. + 47 995 464 00

Kategoriat

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jolla on noin 7 000 työntekijää. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 130 lentokonetta, jotka kuljettavat noin 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Norwegianilla on yksi maailman nuorimmista lentolaivastoista, jonka keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian nimettiin vuonna 2015 lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin ja ympäristöystävällisimmin Atlantin yli: The International Council on Clean Transportation (ICCT).

Sekä vuonna 2015 että vuonna 2016 matkustajat valitsivat Norwegianin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä. Lisäksi Norwegianin on valittu viimeisenä neljänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi Sky Trax -äänestyksessä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242