Norwegian Boeing 737-800

Norwegian solmi ensimmäisen tilauslentosopimuksen Yhdysvalloissa

Norwegian on solminut ensimmäisen kerran tilauslentosopimuksen Yhdysvalloissa. Yhtiö lentää kahden matkanjärjestäjän, Apple Vacationsin ja Funjet Vacationsin, matkustajia Yhdysvalloista Karibialle ja Meksikoon. Tilauslentosopimuksen arvo on 120 miljoonaa Norjan kruunua.

Norwegian sijoittaa kolme Boeing 737-800 -konetta Milwaukeen, Wisconsinsiin ja Chicago/Rockfordiin, Illinoisiin, jotka lentävät Meksikon, Jamaikan ja Dominikaanisen tasavallan kohteisiin joulukuun alusta 2016 lähtien. Sopimus, jonka arvo on 120 miljoonaa Norjan kruunua (noin 13 miljoonaa euroa), merkitsee, että Norwegian operoi yli 600 tilauslentoa tämän vuoden joulukuusta ensi vuoden huhtikuuhun. Norwegian voi siten käyttää tehokkaammin koneitaan Euroopan matalansesongin aikana.

Viime vuonna Norwegian lanseerasi ensimmäisen kerran reittilennot Yhdysvaltojen itärannikon sekä Martiniquen ja Guadeloupen välillä talven puolivuotiskauden ajalle koneilla, joilla muu osa vuodesta lennetään yhtiön reittejä Euroopassa. Nyt tämä laajenee käsittämään myös tilauslentomarkkinat.

– Olemme todella tyytyväisiä, että tilauslentotoimintamme laajenee myös Yhdysvaltoihin. Tämä on uusi merkkipaalu Norwegianille. Odotamme innolla sitä, että voimme toivottaa yhä useamman amerikkalaisen matkustajan tervetulleeksi lennoillemme uusiin koneisiimme, joissa on ilmainen lennonaikainen WiFi, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Thomas Ramdahl.

Median yhteystiedot:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö, puhelin +46 709 89 05 18
Norwegianin viestintä, puhelin +47 815 11 816

Tunnisteet

Norwegian Air Shuttle ASA (Norwegian) on kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö Euroopassa ja kuudenneksi suurin maailmassa. Yhtiö operoi 447 reittiä 138 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Vuonna 2015 Norwegian kuljetti lähes 26 miljoonaa matkustajaa. Yhtiö on noteerattu Oslon pörssissä vuodesta 2003 lähtien ja se työllistää noin 6 000 henkilöä. Norwegian ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Norwegianin laivastossa on noin 100 lentokonetta, joiden keski-ikä on vajaa neljä vuotta.

Norwegian on palkittu kolmena edeltävänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -tunnustuksella. Viime vuonna Norwegian palkittiin myös maailman parhaana kaukolentoja lentävänä halpalentoyhtiönä. Skytrax World Airline Awards on arvostetuin ja tunnustetuin ilmailualan kunnianosoitus, jossa matkustajat arvioivat yli 200 lentoyhtiötä ympäri maailmaa. Vuonna 2015 The International Council on Clean Transportation (ICCT) arvioi Norwegianin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi lentoyhtiöksi Atlantin ylittävillä lennoilla. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Kommunikationschef / Head of Communications +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242