Norwegianilla ennätysmäärä matkustajia ja korkea käyttöaste heinäkuussa

Norwegianilla ennätysmäärä matkustajia ja korkea käyttöaste heinäkuussa

Norwegian kuljetti noin 2,5 miljoonaa matkustajaa heinäkuussa 2014. Tämä on korkein matkustajamäärä kautta aikojen yhden kuukauden aikana. Kasvua viime vuoden heinäkuuhun verrattuna oli 17 prosenttia. Käyttöaste oli 88,2 prosenttia.

Heinäkuussa Norwegian kuljetti 2 489 974 matkustajaa, kasvua 17 prosenttia viime vuoden heinäkuuhun verrattuna. Myytyjen henkilökilometrien määrä (RPK) kasvoi 38 prosenttia samalla, kun tarjottujen henkilökilometrien määrä (ASK) kasvoi 34 prosenttia heinäkuussa. Käyttöaste oli 88,2 prosenttia heinäkuussa, kasvua 2,3 prosenttiyksikköä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että matkustajamäärän kasvu jatkuu. Samaan aikaan, kun kapasiteettimme kasvaa merkittävästi, onnistumme täyttämään lähes yhdeksän paikkaa kymmenestä. Erityisesti, kun huomioi poikkeuksellisen lämpimän kesäsään Pohjoismaissa, matkustajaluvut ovat tukevalla pohjalla. Olemme myös iloisia siitä, että yhä useampi matkustaja Pohjoismaiden ulkopuolella valitsee lentoyhtiökseen Norwegianin, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

Heinäkuussa Norwegian vastaanotti yhden uuden Boeing 737-800 -koneen. Vuoden 2014 aikana Norwegian vastaanottaa yhteensä 14 Boeing 737-800 -konetta ja neljä 787 Dreamlineria. Norwegianin lentolaivasto on yksi Euroopan nykyaikaisimmista ja ympäristöystävällisimmistä.

Norwegian lensi heinäkuussa 99,4 prosenttia suunnitelluista lennoistaan, joista 81,1 prosenttia lähti aikataulussa.

Lisätietoja liitteenä olevasta pdf-tiedostosta.

Yhteystiedot:
Karl Peter Gombrii, IR, puhelin +47 92 82 29 69
Lasse Sandaker-Nielsen, Corporate Communications Manager, puhelin +47 45 45 60 12

Kategoriat

Norwegian on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö. Yhtiö operoi 417 reittiä 126 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, USAssa ja Thaimaassa. Yli 20 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianilla, joka työllistää noin 4 500 henkilöä. Norwegianin laivastossa on 96 lentokonetta, jotka ovat keskimäärin noin 4,8 vuotta vanhoja. Yhtiö ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Vuonna 2013 Norwegian palkittiin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -palkinnolla. Norwegian on perustettu vuonna 1993 ja se on listattu Oslon pörssissä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com
Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242