Norwegianilla jo viisi miljoonaa matkustajaa Suomessa

Norwegianilla jo viisi miljoonaa matkustajaa Suomessa

Norwegian juhli tänään Helsinki-Vantaan lentoasemalla viiden miljoonan matkustajan merkkipaalun ylittymistä Suomessa. Yhtiö aloitti lennot Helsingistä vuonna 2010 ja on sen jälkeen avannut säännöllisesti uusia reittejä. Tällä hetkellä Norwegian operoi 37 reittiä Suomesta.

Norwegianin tukikohta Helsingissä avattiin vuonna 2011 ja tällä hetkellä yhtiö operoi Suomesta kaikkiaan 37 kohteeseen. Helsingistä Norwegian operoi 28 ulkomaan kohteeseen ja neljään kotimaan kohteeseen. Suomesta lähtevien suorien lentojen lisäksi vapaa-ajan ja liikematkustajien on mahdollista hyödyntää Norwegianin kaukolentoja Yhdysvaltoihin ja Thaimaahan Tukholman, Oslon ja Kööpenhaminan kautta.

– Norwegian on otettu hyvin vastaan Suomessa ja meillä on nyt vakiintunut asema Suomen markkinoilla. Olen kiitollinen kaikille suomalaisille asiakkaille, jotka lentävät Norwegianilla ja arvostavat reittiverkostoamme, edullisia lentohintojamme sekä lentolaivastoamme, joka on yksi Euroopan nykyaikaisimmista ja ympäristöystävällisimmistä, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

– Olemme erittäin iloisia Norwegianin läsnäolosta Suomessa sekä yhtiön tarjoamasta reittiverkostosta. Norwegianin suorat lennot suosittuihin kohteisiin ja edulliset hinnat saavat tunnustusta suomalaisilta asiakkailta, sanoo johtaja Joni Sundelin Finaviasta.

Lisätietoja:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Communications Manager, puhelin +46 709 89 05 18
Tarja Valde-Brown, puhelin +358 40 545 6163

Kategoriat

Norwegian on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin halpalentoyhtiö. Yhtiö operoi 416 reittiä 126 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, USAssa ja Thaimaassa. Yli 20 miljoonaa matkustajaa lentää vuosittain Norwegianilla, joka työllistää noin 3 500 henkilöä. Norwegianin laivastossa on 94 lentokonetta, jotka ovat keskimäärin noin 4,8 vuotta vanhoja. Yhtiö ottaa jatkuvasti käyttöön uusia ja aiempaa ympäristöystävällisempiä koneita. Vuonna 2013 Norwegian palkittiin Euroopan parhaana halpalentoyhtiönä arvostetulla SkyTrax World Airline Awards -palkinnolla. Norwegian on perustettu vuonna 1993 ja se on listattu Oslon pörssissä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com
Seuraa meitä YouTubessa
Seuraa meitä Facebookissa

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242