Norwegian Boeing 787 Dreamliner

Tiedote -

Norwegianin hallitus hyväksyi yhtiön etabloitumisen ja uudet reitit Argentiinassa

Norwegianin hallitus on hyväksynyt tänään konsernin argentiinalaisen tytäryhtiön suunnitelman tukikohtien perustamisesta, uusien työntekijöiden palkkaamisesta ja uusien reittien lanseeraamisesta Argentiinassa. Reittien käynnistyminen odottaa Argentiinan viranomaisten hyväksyntää.

– Argentiinan markkinat ovat mielenkiintoiset ja niillä on paljon potentiaalia. Ne sopivat hyvin Norwegianin globaaliin strategiaan ja tarjontaan, jossa yhdistyvät edulliset hinnat niin maan sisäisillä kuin kansainvälisillä lennoilla. Odotan innolla, että voimme jatkaa työtämme uusien tukikohtien perustamiseksi, monien uusien kollegojen palkkaamiseksi ja ennen kaikkea edullisten lentolippujen tarjoamiseksi argentiinalaisille sekä maan sisäisillä että ulkomaan lennoilla, sanoo Norwegian Air Argentinan toimitusjohtaja Ole Christian Melhus.

Norwegian perusti tytäryhtiön Argentiinaan tammikuussa 2017 ja yhtiö on hakenut lentotoimilupaa Argentiinassa (Air Operator’s Certificate). Hakemus on nyt maan viranomaisten käsiteltävänä. Hakemuksessa Norwegian on esittänyt suunnitelman merkittävistä toiminnoista sekä Argentiinan sisäisillä että ulkomaan lennoilla. Norwegianin hallituksen tämänpäiväisen päätöksen jälkeen yhtiö aloittaa hallintohenkilöstön palkkaamisen Argentiinassa. Miehistön rekrytoinnit käynnistyvät kesän lopussa.

Jos Argentiinan viranomaiset hyväksyvät Norwegianin hakemuksen, ensimmäiset uudet reitit julkistetaan ja ne tulevat myyntiin vuoden 2017 lopussa.

Yhteystiedot medialle:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö, puhelin +46 709 890 518
Tarja Valde-Brown, median yhteyshenkilö Suomessa, puhelin 040 545 6163

Kategoriat

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jolla on noin 7 000 työntekijää. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Thaimaassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 130 lentokonetta, jotka kuljettavat noin 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Norwegianilla on yksi maailman nuorimmista lentolaivastoista, jonka keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian nimettiin vuonna 2015 lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin ja ympäristöystävällisimmin Atlantin yli: The International Council on Clean Transportation (ICCT).

Sekä vuonna 2015 että vuonna 2016 matkustajat valitsivat Norwegianin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä. Lisäksi Norwegianin on valittu viimeisenä neljänä vuotena peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi Sky Trax -äänestyksessä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242