Norwegian Boeing 737-800

Norwegianin kapasiteetti kasvaa Suomessa 300 000 paikalla ensi kesänä

Norwegian jatkaa kasvuaan ja lisää lähtöjä suosittuihin eurooppalaisiin kesäkohteisiin Helsinki-Vantaan lentoasemalta ensi vuonna. Kapasiteetin kasvun myötä matkustajilla on yhä enemmän valinnanmahdollisuuksia ensi kesänä. Paikkamäärä kasvaa kaikkiaan 15 prosentilla.

Norwegian vastaanottaa vuonna 2018 laivastoonsa 25 uutta lentokonetta. Se merkitsee lisää lentoja suosittuihin kesäkohteisiin. Norwegian lisää Helsingistä lähteviä lentoja 25. maaliskuuta alkaen lukuisiin houkutteleviin kohteisiin Kreikassa, Italiassa, Kroatiassa, Kosovossa ja Bulgariassa. Reitit, joille tulee lisää lähtöjä Helsingistä ovat Pristina, Ateena, Kreeta, Venetsia, Varna, Pula ja Dubrovnik. Yhteensä kapasiteetti kasvaa 15 prosentilla, mikä tarkoittaa lähes 300 000 lisäpaikkaa.

– On ilahduttavaa, että voimme tarjota Suomesta lähteville matkustajille lisää lähtöjä suosittuihin kesäkohteisiin ja siten lisää valinnanmahdollisuuksia Norwegianin lennoilla. Toivotamme sekä uudet että vanhat lojaalit asiakkaamme tervetulleiksi nykyaikaisiin, mukaviin ja ympäristöystävällisiin lentokoneisiimme, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Thomas Ramdahl.

Kapasiteetin kasvun myötä reitit Helsingistä Pristinaan, Ateenaan, Kreetalle ja Varnaan kasvavat kahteen lähtöön viikossa ja reitit Venetsiaan, Burgasiin ja Pulaan kasvavat kolmeen viikoittaiseen lähtöön kesällä 2018. Dubrovnikin ja Helsingin väli kasvaa neljään viikoittaiseen lähtöön ensi vuonna. Lennot tulevat myyntiin lähiaikoina.

Lisätietoja:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, viestintäpäällikkö, puhelin +46 709 89 05 18
Median yhteyshenkilö Suomessa Tarja Valde-Brown, puhelin 040 545 6163

Tunnisteet

Norwegian on maailman kuudenneksi suurin halpalentoyhtiö, jolla on noin 7 000 työntekijää. Yhtiö tarjoaa tällä hetkellä yli 500 reittiä yli 150 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa, Yhdysvalloissa ja Karibialla. Norwegianin laivastossa on noin 130 lentokonetta, jotka kuljettavat noin 30 miljoonaa matkustajaa vuodessa. Norwegianilla on yksi maailman nuorimmista lentolaivastoista, jonka keski-ikä on 3,6 vuotta.

Norwegian nimettiin vuonna 2015 lentoyhtiöksi, joka lentää polttoainetehokkaimmin ja ympäristöystävällisimmin Atlantin yli: The International Council on Clean Transportation (ICCT).

Vuosina 2015, 2016 ja 2017 matkustajat ovat valinneet Norwegianin maailman parhaaksi kaukolentoja lentäväksi halpalentoyhtiöksi arvostetussa SkyTrax World Airline Awards -äänestyksessä. Lisäksi Norwegianin on valittu viimeisenä viitenä vuotena peräkkäin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi Sky Trax -äänestyksessä.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com

Seuraa Norwegiania: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ja YouTube.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Kommunikationschef / Head of Communications +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242