Norwegianin matkustajaliikenne kasvoi maaliskuussa

Norwegianin matkustajaliikenne kasvoi maaliskuussa

Norwegianin matkustajaliikenne jatkoi kasvuaan maaliskuussa. Vaikka yhtiön koneiden istuinkapasiteetti kasvoikin huomattavasti, olivat koneet yhtä täysiä kuin aikaisemminkin. Norwegianin matkustajat myös lentävät entistä pidempiä matkoja kuin aiemmin.

Maaliskuussa Norwegian lennätti 1 439 943 matkustajaa, mikä on 77 113 matkustajaa (6 prosenttia) enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Tarjottujen henkilökilometrien määrä (ASK) nousi maaliskuussa 20 prosenttia. Käyttöaste pysytteli 77,6 prosentissa. Norwegianin matkustajat lentävät nyt paljon pidempiä matkoja kuin aiemmin. Keskimääräinen lentomatkapituus nousi maaliskuussa 14 prosenttia.

– Olemme pystyneet tarjoamaan matkustajillemme enemmän paikkoja kuin viime vuoden maaliskuussa. Samaan aikaan olemme myös pystyneet täyttämään lisäkapasiteetin, mikä osoittaa, että asiakkaamme arvostavat tarjontaamme, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

Norwegian lensi maaliskuussa 99,8 prosenttia suunnitelluista lennoistaan ja näistä 82,7 prosenttia lähti aikataulun mukaisesti.

Lisätietoja oheisesta pdf-tiedostosta.

Yhteystiedot:

Åsa Larsson, viestintäpäällikkö, gsm: +46 735 22 22 42

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 296 reittiä 114 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2011 Norwegian kuljetti lähes 16 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 2500 ja konekanta koostuu 64 lentokoneesta. Norweginilla on 277 sovittua toimitusta uusista Boeing 737-800 MAX ja Airbus A320neo koneista, jotka toimitetaan sille lähivuosina. Tämän jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director of Communications and Public Affairs Nordics +45 2657 0767

Norwegian perustettiin vuonna 1993, mutta halpalentoyhtiötoiminnan se aloitti Boeing 737 -kalustolla vuonna 2002. Niistä päivistä lähtien meidän missiomme on ollut tarjota kohtuuhintaisia matkoja kaikille ja mahdollistaa viisaat valinnat, eli hyvän rahanvastineen sekä runsaan valinnanvaran.

Skytrax on valinnut Norwegianin Euroopan parhaaksi halpalentoyhtiöksi kuutena vuonna peräkkäin. Lisäksi yhtiön kanta-asiakasohjelma, Norwegian Reward, on valittu Freddie Awardsissa parhaaksi kanta-asiakasohjelmaksi Euroopassa/Afrikassa neljänä vuotena peräkkäin. Norwegianin tuotteet, palvelut ja innovaatiot ovat voittaneet yli 55 palkintoa vuodesta 2012 lähtien.

Vuonna 2019 Norwegian oli ensimmäinen lentoyhtiö, joka allekirjoitti YK:n ilmasto-ohjelman, ja yhtiö sitoutui siten tulemaan ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä.

Norwegian operoi lyhyen matkan reittejä Pohjoismaissa sekä tärkeimpiin Euroopan kohteisiin – tarjoten erinomaista laatua kohtuuhinnoilla.

P.O Box 242