Uutinen -

Plus Packilla säästetään paljon olkapäitä ja käsiä OnRobotin joustavien End-of-Arm -työkalujen ansiosta

Plus Pack on jo useiden sukupolvien ajan ollut johtavia elintarvikepakkausten tuottajia. Yhtiö on jatkuvasti kehittänyt uusia ympäristöystävällisiä tuotteita, ja saanut tästä työstä useita kansainvälisiä palkintoja. Vihreyden lisäksi myös yli 200 työntekijän työympäristö on yrityksen prioriteeteissa korkealla. Työympäristö onkin yksi tärkeä syy automatisaatiolle. Sitä käytetään erityisesti silloin, kun työntekijöiltä voidaan siirtää raskaita ja yksitoikkoisia tehtäviä yhteistyöroboteille, kertoo strateginen projektipäällikkö Bastian Fietje. ”Työasema, jossa käytämme OnRobotin tartuntavartta, korvaa paketointiprosessin, jossa aiemmin operaattori pinosi tuotteita päällekkäin ja puristi ilmaa pois niiden välistä. Manuaalinen prosessi edellytti paljon toistuvaa raskasta nostotyötä ja rasitti työntekijän olkapäitä. Olemme poistaneet tämän fyysisen rasituksen työntekijöiltä.", hän sanoo.

Ongelmaton ratkaisu

Ei ole mitään syytä viivytellä tuotannon automatisoinnin kanssa. Plus Packissa OnRobotin End-of-Arm -työkalun käyttöönotto on ollut nopeaa ja ongelmatonta, kertoo projektipäällikkö Simon Laigaard. ”Mielestämme OnRobot-tartuntavarren kanssa on helppo työskennellä. Neljää ruuvia säätämällä voimme liikuttaa tartuntavarren sormenpäitä ja sovittaa sen täydellisesti yksittäisen tuotteen mukaiseksi. Jos olisimme valinneet joka tuotteelle erillisen työkalun, kustannukset olisivat olleet huomattavasti korkeammat kuin tällä ratkaisulla, jossa tartuntavarsi on helposti säädettävissä.

Teimme ensin testejä tartuntavarrella laboratoriossa, ja varsinainen ohjelmointi tehtiin muutamassa päivässä. Sen jälkeen kesti vain 30 minuuttia, että tartuntavarsi oli käytössä täydellä nopeudella kulkevalla pakkauslinjalla.", hän sanoo.

Vahva suositus OnRobotista

Kuten todettiin, yksi syy yhteistyörobottien (”cobottien”) käyttöön on työympäristön kehittäminen. Toinen syy on tuottavuus, joka muuttuu erittäin joustavaksi käyttämällä OnRobotin tartuntavarsia, Bastian Fietje sanoo. ”Valmistamme paljon erilaisia tuotteita ja meillä on monia asiakkaita, joille teemme räätälöityjä pakkausratkaisuja. Tästä syystä yritämme aina optimoida tuotteita ja pakkausprosessia jokaiselle asiakkaalle erikseen, ja OnRobotin End-of-Arm -työkalut auttavat meitä tässä.

Jos aiot automatisoida tuotantoa, suosittelen ehdottomasti OnRobotin tartuntavarsia, koska ne tarjoavat joustavuuden luoda räätälöityjä ratkaisuja erityistarpeisiin. Tällaista emme ole löytäneet minkään muun End-of-Arm -työkalujen toimittajan tarjoamasta”, hän kertoo.

Tietoja Plus Packista

N. J. Haustrup loi yrityksen perustan perustamalla Haustrupin tehtaat vuonna 1914. Siitä tuli pian Skandinavian suurin tölkkivalmistaja, jolla on 2000 työntekijää.

Vuonna 2014 Anders Top Haustrup ja Camilla Haustrup Hermansen (veli ja sisko) aloittivat yhtiön johdossa neljäntenä Haustrupien sukupolvena – Anders toimitusjohtajana ja Camilla liiketoiminnan kehitysjohtajana.

Plus Pack jatkaa sitoutumista kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseen pyrkimällä yhdistämään kestävyyden uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin.

Lue lisää: https://pluspack.com

• Teollisuus, valmistus

Lehdistön yhteyshenkilö General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825