Tiedote -

OnRobot laajentaa Innovatiivista Gecko Gripper -tuotevalikoimaa kompaktilla Gecko Single-Pad (SP) -tarttujalla pienikokoisten osien käsittelyyn

OnRobot, johtava robotiikan päätetyövälineyritys on julkaissut kompaktin, yhden tartuntapinnan version jälkiä jättämättömästä Gecko Gripper -tarttujasta. Uusi Gecko Single Pad (SP) -tarttuja toimii edeltäjänsä lailla, mutta työkappaleiden koko ja hyötykuorma ovat pienemmät. Gecko SP -tarttujaa on saatavilla kolmea eri kokoa; SP1, SP3 ja SP5, joiden numerot ilmentävät tarttujan hyötykuormaa kiloina. Laite pystyy nostamaan monenlaisia tasaisia, sileitä, kiiltäviä ja rei’itettyjä kappaleita. Koska teknologia ei jätä jälkiä edes korkeakiiltoisiin pintoihin, puhdistusvaihe ei ole tarpeen valmistusprosesseissa, mikä säästää aikaa ja parantaa tuotantokykyä. Suurikokoisemman perheenjäsenensä tavoin Gecko SP pystyy tarttumaan jopa rei'itettyihin työkappaleisiin, kuten piirilevyihin, alumiiniverkkoon tai kannen tiivisteisiin.

Palkitussa Gecko Gripper -tarttujassa miljoonat mikrokuidut tarttuvat työkappaleen pintaan luoden vahvan van der Waalsin voiman samalla tavalla kuin gekkoliskon jalassa Tekniikka ei vaadi paineilmaa tai ulkoista virtalähdettä, mikä säästää kustannuksia ja ylläpitoa. Lisäksi laite voidaan ottaa nopeasti ja helposti käyttöön OnRobotin One-System Solution -alustan avulla – vähäisellä ohjelmoinnilla tai täysin ilman – kaikissa tunnetuissa yhteistyörobottikäsivarsissa tai kevyissä teollisuusrobottikäsivarsissa tuotannon joustavuutta lisäämään.

”Ainutlaatuinen Gecko-tekniikka automatisoi sellaisia prosesseja, joihin mikään muu tarttuja ei pysty, ja nyt se on saatavilla kompaktissa, joustavassa formaatissa, joka tarjoaa asiakkaille entistä enemmän vaihtoehtoja”, kertoo OnRobotin toimitusjohtaja Enrico Krog Iversen. ”Kyseessä on todellinen plug-and-play-tarttuja, joka vastaa lupaustamme kattavasta valikoimasta helppokäyttöisiä, kustannustehokkaita, joustavia robottityökaluja, joiden avulla asiakas voi keskittyä omaan käyttökohteeseensa robotin sijasta.”

Gecko SP:n ominaisuuksia

• Kompakti, kevyt ja joustava
  • Saatavana 1, 3 ja 5 kg:n hyötykuormilla
  • Ei johtoja tai paineilmansyöttöä
  • Vähän tai ei lainkaan ohjelmointia
  • Ei jätä jälkiä kiiltäviin työkappaleisiin, joten puhdistusvaihe jää pois
  • Tehokas tartunta rei'itettyihin työkappaleisiin

• Teollisuus, valmistus

• tuotantoteollisuus
  • valmistus
  • yhteistyörobotti
  • robotiikka
  • endofarmtool

OnRobot perustettiin vuonna 2015. Se sulautui Perception Roboticsiin ja OptoForceen vuonna 2018 ja hankki muutamaa kuukautta myöhemmin Purple Roboticsin omistukseensa. Huhtikuussa 2019 OnRobot hankki itselleen tarraimia ja konenäköratkaisuja kehittäneen tanskalaisen Blue Workforcen teollis- ja tekijänoikeudet. OnRobotin tuotetarjontaan kuuluu monipuolinen valikoima robottivarsissa käytettäviä työkaluja, kuten sähkökäyttöisiä tarraimia, voima- ja momenttiantureita, tyhjiötarraimia, palkittu Gecko Gripper ja työkalunvaihtimia. OnRobotin uudenlaiset tuoteyhdistelmät nopeuttavat ja helpottavat pakkauksen, laadunvalvonnan, materiaalinkäsittelyn, kokoonpanon ja pintakäsittelyn kaltaisten tehtävien automatisointia. Yritys hakee kasvua yritysostojen kautta myös lähivuosina. Tanskan Odensessa pääkonttoriaan pitävällä OnRobotilla on toimistot myös Dallasissa, Soestissa (Saksa), Barcelonassa, Varsovassa, Shanghaissa, Tokiossa, Seoulissa, Singaporessa ja Budapestissa. Lisätietoja on osoitteessa www.onrobot.com.

Lehdistön yhteyshenkilö General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825