Tiedote -

OnRobotin tuoteuutuus VGC10 on kompakti ja erittäin mukautuva sähkökäyttöinen tyhjiötarrain

Maailman johtava robottivarren päässä käytettävien työkalujen toimittaja OnRobot tuo markkinoille VGC10-tarraimen. Sähkökäyttöinen tyhjiötarrain vastaa asiakkaiden toiveisiin kompaktista mutta tehokkaasta, erittäin mukautumiskykyisestä ja monikäyttöisestä tarraimesta. Palkittua edeltäjäänsä, OnRobot VG10 -tyhjiötarrainta, pienikokoisempi ja kevyempi VGC10 on omimmillaan ahtaissa käyttökohteissa sekä pienen kokoluokan robottivarsien yhteydessä. Se selviytyy kuitenkin samasta 15 kg:n (35 lb) hyötykuormasta kuin edeltäjänsäkin. VGC10:n käyttöönotto sujuu nopeasti, ja sen mukautusmahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Tarraimeen on tarjolla valikoima helposti vaihdettavia imukuppipäitä, ja siihen voi lisätä ja vaihtaa varsia käyttökohteen erityisvaatimusten mukaan. Erittäin monipuolinen VGC10 voi tarttua kaikenlaisiin pieniin, moniulotteisiin ja painaviinkin kappaleisiin ja siirtää niitä jopa pienemälle kuormalle mitoitettuun robottivarteen liitettynä.

VGC10:ssä on kaksi toisistaan riippumatonta ilmakanavaa, joten se voi toimia myös kaksoistarraimena, joka poimii ja vapauttaa kappaleita samassa työvaiheessa. Tämä lisää tehokkuutta ja lyhentää syklin kestoa. Tarrainta voidaan käyttää yhdelläkin ilmakanavalla tarraintehon parantamiseksi. Kompakti sähkökäyttöinen tarrain ei vaadi kompressoria tai erillistä ilmansyöttöä. Tämä vähentää ilman kompressointiin liittyviä kustannuksia, melua, tilan tarvetta ja kunnossapitokustannuksia sekä helpottaa tarraimen käyttöönottoa ja siirtämistä. Täysin sulautettu ohjelmisto on saatavilla OnRobotin uuden One System Solution -alustan kautta, ja se nopeuttaa tarraimen käyttöönottoa ja käyttötarkoituksen muuttamista minkä tahansa yleisen yhteistyörobotin tai kevyen teollisuusrobotin varsien yhteydessä.

”Asiakkaamme sanoivat, että VC10-tarraimen ominaisuudet tekivät heihin vaikutuksen, mutta he kaipasivat sen rinnalle pienempää ja mukautuvampaa työkalua. Siksi kehitimme sellaisen”, OnRobotin toimitusjohtaja Enrico Krog Iversen kertoo. ”VGC10 on jälleen uusi osoitus siitä, että OnRobot haluaa olla yhteistyörobottivarsissa käytettävien työkalujen innovatiivinen kokonaistoimittaja, joka antaa asiakkaidensa keskittyä omaan ydintekemiseensä robotiikan monimutkaisuuksien sijaan.”

VGC10:n ominaisuudet

• Kompakti, kevyt ja tehokas
  • Vaihdettavat, mukautettavat varret
  • Säädettävät imukupit
  • Hyötykuorma 15 kg, paino 0,814 kg (1.79 lb)
  • Jalanjälki 100 mm x 100 mm (alle 4’’)
  • Kaksi erillistä ilmakanavaa kaksoistarraustoimintoja varten
  • Sähkötoiminen integroitu tyhjiö
  • Ei ulkoisen ilmansyötön tarvetta
  • Sulautettu ohjelmisto
  • IP54-suojausluokka vaativiinkin käyttöolosuhteisiin

• Teollisuus, valmistus

OnRobot perustettiin vuonna 2015. Se sulautui Perception Roboticsiin ja OptoForceen vuonna 2018 ja hankki muutamaa kuukautta myöhemmin Purple Roboticsin omistukseensa. Huhtikuussa 2019 OnRobot hankki itselleen tarraimia ja konenäköratkaisuja kehittäneen tanskalaisen Blue Workforcen teollis- ja tekijänoikeudet. OnRobotin tuotetarjontaan kuuluu monipuolinen valikoima robottivarsissa käytettäviä työkaluja, kuten sähkökäyttöisiä tarraimia, voima- ja momenttiantureita, tyhjiötarraimia, palkittu Gecko Gripper ja työkalunvaihtimia. OnRobotin uudenlaiset tuoteyhdistelmät nopeuttavat ja helpottavat pakkauksen, laadunvalvonnan, materiaalinkäsittelyn, kokoonpanon ja pintakäsittelyn kaltaisten tehtävien automatisointia. Yritys hakee kasvua yritysostojen kautta myös lähivuosina. Tanskan Odensessa pääkonttoriaan pitävällä OnRobotilla on toimistot myös Dallasissa, Soestissa (Saksa), Barcelonassa, Varsovassa, Shanghaissa, Tokiossa, Seoulissa, Singaporessa ja Budapestissa. Lisätietoja on osoitteessa www.onrobot.com.

Lehdistön yhteyshenkilö General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825