Maxim jatkaa SUL-juoksutapahtumien virallisena urheilujuomana

Maxim jatkaa SUL-juoksutapahtumien virallisena urheilujuomana

Maxim-urheiluravinnesarja jatkaa vuonna 2015 Helsinki City Marathonin nimikkokumppanina. Maxim Sports Drink -urheilujuoma on HCM:n virallinen huollossa tarjottava urheilujuoma. HCM juostaan lauantaina, 15. elokuuta.

Nesteytyksen tärkeyttä raskaan liikuntasuorituksen yhteydessä ei voi liikaa korostaa. Suorituksen tai harjoituksen aikana hikoilun myötä menetetään nestettä ja mineraaleja eli kivennäisaineita. Suorituksen aikana nautitut hiilihydraatit taas varmistavat sen, että keho saa riittävästi polttoainetta koko suorituksen ajan.

Appelsiinin makuinen (Fresh Orange Flavor), Maxim-urheilujuomajauhe sisältää hiilihydraatteja ja natriumia, kaliumia ja magnesiumia. Natrium ja kalium ovat suoloja eli elektrolyyttejä ja magnesium lihaksille tärkeä kivennäisaine.  Hiilihydraatti-elektrolyyttiliuos parantaa veden imeytymistä fyysisen suorituksen aikana eli ylläpitää nestetasapainoa.

Hypotoninen urheilujuoma on helppo sekoittaa veteen ja se imeytyy elimistöön nopeasti eikä aiheuta vatsanpuruja. Valmista urheilujuomaa suositellaan nautittavaksi puoli litraa ennen suoritusta. Suorituksen aikana sopiva annostus on 2–2,5 desilitraa 15–20 minuutin välein.

Suomen Urheiluliitto ry ja Orkla Health Oy solmivat jo vuonna 2013 yhteistyösopimuksen, jonka myötä Maximista tuli Helsinki City Marathonin ja Helsinki City Runin virallinen urheiluravinne-kumppani. Sopimuksen mukaisesti Maxim Sports Drink -urheilujuoma on virallinen kisajuoma molemmissa tapahtumissa.

Maxim on korkealaatuinen ja hyvänmakuinen urheiluravinnesarja kaikille, jotka haluavat varmistaa onnistuneen liikuntasuorituksen sen kaikissa vaiheissa. Maxim-urheiluravinnesarja perustuu pohjoismaiseen urheiluravitsemuksen tuntemukseen, jatkuvaan ravitsemusasiantuntijoiden ja urheilijoiden kanssa tehtävään tuotekehitykseen sekä laadukkaisiin raaka-aineisiin.