Axellus Oy on nyt Orkla Health Oy

Axellus Oy on nyt Orkla Health Oy

Norjalaiseen Orkla-konserniin kuuluva Axellus on vaihtanut nimensä. Yhtiön uusi nimi on Orkla Health. Yhtiö on Pohjoismaiden suurin terveystuotteiden valmistaja ja markkinoija, joka tunnetaan alan johtavista tuotemerkeistä. Näitä ovat mm. Möller, Nutrilett ja Maxim. Suomessa yhtiö on tähän asti käyttänyt nimeä Axellus Oy. Uusi yritysnimi Suomessa on Orkla Health Oy.

Nimenmuutoksella halutaan ohjata ajatuksia lähemmäs hyvinvointia ja terveyttä, johon myös yhtiön tuotteet liittyvät. Suomessa Orkla Health Oy:n tuotteita ovat mm. Möller-omega-3-rasvahappovalmisteet, Nutrilett-painonhallintavalmisteet, Sana-sol-vitamiinit, Maxim-urheiluravinteet ja uusimpana lisäyksenä Jordan-suunhoitotuotteet.

Uusi nimi kuvaa entistä paremmin terveyteen keskittyvää liiketoimintaamme. Orkla Health Oy on Suomen johtava terveystuotteiden markkinoija ja alan vastuullinen kehittäjä.

Axellus-nimi oli seurausta kolmen yrityksen – Dansk Drogen, Peter Möllerin ja Collett Pharman fuusiosta vuonna 2006. Uuden yhtiön nimeksi tuli Axellus vuonna 2007. Syksyllä 2013 uusittiin Orklan visuaalinen identiteetti ja logo. Samalla yritys on vahvistanut määrätietoisesti rooliaan terveyden ja ravitsemuksen alalla ja muutti Axellus-yrityksien nimen Orkla Healthiksi.

Tuotteemme löytyvät samoilta paikoilta apteekeista, terveyskaupoista sekä hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista kuten tähänkin asti. Muutos näkyy ainoastaan siinä, että kaikista pakkauksista löytyy jatkossa Orklan logo. Siten yritys viestii, että kaikkien tuotteiden takana on sama yhtiö. Muutokset pakkauksiin tehdään vähitellen.

Orkla Health Oy, aiemmin Axellus Oy, on Suomen johtava terveystuotteiden markkinoija ja alan vastuullinen kehittäjä. Tarjoamme helppokäyttöisiä ja terveyttä edistäviä tuotteita ja palveluita pohjoismaiseen ravitsemusosaamiseemme perustuen.

Meillä on tärkeä rooli suomalaisten hyvinvoinnin tukemisessa – Tarjoamme eri elämänvaiheisiin liittyvää ravitsemusosaamista tuotteidemme kautta. Valikoimiimme kuuluu muun muassa vitamiini- ja omega-3-rasvahappovalmisteita sekä painonhallintatuotteita ja urheiluravinteita. Tuotteemme sopivat kaikille, jotka haluavat pitää huolta omasta ja läheistensä hyvinvoinnista. Orkla Health Oy:n tunnetuimmat tuotemerkit ovat Möller, Nutrilett, Sana-sol, Jordan, Maxim ja Ladyvita.

Orkla Health Oy:n liikevaihto on noin 22,7 milj. euroa ja yritys työllistää 25 henkilöä (2013). Olemme osa norjalaista Orkla-konsernia.

Orkla ASA on yksi Norjan suurimmista pörssiyhtiöistä. Sen nykyisiä toimialoja ovat merkkituotteet, erikoismateriaalit, alumiinituotteet ja sijoitustoiminta.