Ford Fiesta ST-Line ja Ford Focus ST-Line

Ford esittelee uuden, urheilullisen ST-Line-malliston: Fiesta ST-Line- ja Focus ST-Line -mallit ovat nyt tilattavissa

• Ford esittelee uuden ST-Line-malliston, johon on haettu inspiraatiota Ford Performance -autoista ja jotka ovat rohkeasti muotoiltuja ja tarjoavat urheilullista ajodynamiikkaa
  • Fiesta ST-Line- ja Focus ST-Line -mallit ovat nyt tilattavissa. Autoissa on urheilullinen jousitus, ainutlaatuinen korin ja kevytmetallivanteiden muotoilu, urheilulliset istuimet, yksilöllinen ohjauspyörä ja sisätilojen yksityiskohdat
  • Moottorivaihtoehtoina ovat muun muassa moninkertaisesti palkittu 1.0 EcoBoost, jonka Fiesta ST-Lineen tulevassa versiossa on tehoa jopa 140 hv, Focus ST-Lineen on saatavilla 1.0 EcoBoost 125 hv sekä 1.5 EcoBoost 150- tai 182-hevosvoimaisena. Focus ST-Line on saatavana myös dieselmoottorilla
  • Myös Mondeo ST-Line on tulossa markkinoille myöhemmin tänä vuonna

Vantaa, 18.7.2016 – Ford on julkistanut uuden ST-Line-malliston. Autojen urheilullisen muotoilun inspiraation lähteenä on toiminut Ford Performance. Mallistoon on saatavana useita tehokkaita ja taloudellisia EcoBoost-bensiini- ja TDCi-dieselmoottoreita.

Saataville ovat tulleet Fiesta ST-Line (hinnat alkaen 18 279,45 euroa) ja Focus ST-Line (hinnat alkaen 23 349,02 euroa). Molemmat mallit ovat nyt tilattavissa.

Fordin kiiteltyjen Fiesta ST- ja Focus ST -mallien rohkea ulko- ja sisätilojen muotoilu näkyy myös uusissa ST-Line-malleissa. Ne on suunniteltu asiakkaille, jotka haluavat autoltaan Fordin ST-mallien urheilullista tyyliä.

Sekä Focus ST-Line että Fiesta ST‑Line on saatavana useilla eri moottoreilla, monesti palkittu 1.0 EcoBoost -bensiinimoottori mukaan lukien. Autoissa on myös urheilullinen jousitus ja korin muotoilu, ainutlaatuiset kevytmetallivanteet, urheilulliset istuimet ja ohjauspyörä sekä kevytmetalliset polkimet.

“Uusien ST-Line-malliemme ansiosta yhä useammat asiakkaat voivat kokea urheilullisen tyylin ja ajodynamiikan, joka on perua Ford Perfomance -mallistostamme, johon kuuluvat Focus RS, uusi Fiesta ST200 ja Ford GT -superauto”, kertoo Roelant de Waard (Vice president, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe). “Odotamme myyvämme tänä vuonna 40 000 suorituskykyistä autoa Euroopassa, 50 prosenttia enemmän kuin viime vuonna, jolloin suorituskykyisten autojemme myynti kasvo 61 prosenttia vuoteen 2014 verrattuna.”

Urheilullista muotoilua

Fiesta ST-Line on 5-ovisella korimallilla urheilullinen uusi lisä Euroopan myydyimpään pikkuautojen mallistoon. Focus ST-Linesta on saatavana 5-ovinen ja Wagon-malli.

Ford ST-Line-malliston autoissa on ST:lle tuttua muotoilua, kuten:

• Puolisuunnikkaan muotoisen etusäleikön hunajakennomuotoilu, sumuvalojen tummat kehykset, etupuskurin spoileri Fiesta ST-Linessa ja puskurin muotoilu Focus ST-Linessa.
  • Takadiffuusori molemmissa malleissa ja suuri kattospoileri takana Fiesta ST-Linessa.
  • Musta vyötärölinja ikkunoiden alapuolella, voimakkaat helmapellit, ST-Line-tunnukset etulokasuojissa.
  • Fiesta ST-Linessa Rock Metallic Grey -väriset, 16 tuuman kevytmetallivanteet ja Focus ST-Linessa 17 tuuman kevytmetallivanteet.
  • Urheilulliset istuimet punaisilla tikkauksilla, ohjauspyörässä ST-tyylinen rei’itetty nahkasuojus harmailla tikkauksilla.
  • ST-tyylinen vaihteenvalitsimen nuppi, tumma, neulottu kattoverhoilu ja ST-Line-logo kynnyslevyissä.

Tehokkaat ja taloudelliset moottorit

Uusiin Ford ST-Line -malleihin on saatavana moottorivaihtoehtoja, jotka täydentävät parannettua, urheilullisella ja 10 mm matalammalla jousituksella aikaan saatua ajodynamiikkaa.

Fiesta ST-Linen bensiinimoottorivaihtoehdot ovat:

• 100 hv ja 125 hv 1.0 EcoBoost-moottori viisivaihteisella manuaalivaihteistolla, CO2-päästöt 99 g/km ja polttoaineen kulutus 4,3 l/100 km*
  • 100 hv 1.0 EcoBoost Fordin kuusivaihteisella PowerShift-automaattivaihteistolla, CO2-päästöt 114 g/km ja polttoaineen kulutus 4,9 l/100 km*
  • 140 hv 1.0 EcoBoost viisivaihteisella manuaalivaihteistolla, CO2-päästöt 104 g/km ja polttoaineen kulutus 4,5 l/100 km*.

Focus ST-Linen bensiinimoottorivalikoimassa ovat:

• 125 hv 1.0 EcoBoost, CO2-päästöt manuaalivaihteistolla alkaen 108 g/km ja polttoaineen kulutus 4,7 l/100 km*
  • 150 hv ja 182 hv 1.5 EcoBoost, CO2-päästöt manuaalivaihteistolla alkaen 127 g/km ja polttoaineen kulutus 5,5 l/100 km*

Kaikki bensiinimoottorit ovat saatavana myös A6-automaattivaihteistolla. Focus ST-Lineen on myös tarjolla kaksi dieselmoottorivaihtoehtoa, 1.5 TDCi 120 hv ja 2.0 TDCi 150 hv. Manuaalivaihteistolla 120 hevosvoiman version CO2-päästöt ovat alkaen 98 g/km ja polttoaineen kulutus 3,8 l/100 km*, 150-hevosvoimaisen puolestaan alkaen 105 g/km ja 4,0 l/100 km*. Molemmat dieselmoottorit ovat saatavana myös PowerShift-automaattivaihteistolla. Automaattivaihteiston yhteydessä Focus ST-Linen ohjauspyörässä on vaihteenvalitsinpainikkeet.

“Uusi Fiesta ST-Line ja Focus ST-Line tarjoavat asiakkaille mahdollisuuden nauttia kuuluisista hauskan ajamisen ominaisuuksista ja suorituskykyisen mallin upeasta ulkonäöstä edulliseen hintaan ja laajalla moottorivalikoimalla. Kaksi uutta mallia esitellään myöhemmin tänä vuonna”, de Waard kertoo.

* Ilmoitetut polttoaineen/energian kulutusluvut ja CO2-päästöarvot on mitattu Euroopan komission direktiivien (EC) 715/2007 ja (EC) 692/2008 asettamien teknisten vaatimusten mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt on määritelty ajoneuvotyypin, ei yksittäisen auton mukaan. Käytetty testaustapa mahdollistaa vertailtavuuden eri autotyyppien ja valmistajien välillä. Todellisessa käytössä polttoaineen kulutus voi vaihdella johtuen (yksilöllisistä) auton asetuksista, ajokäyttäytymisestä, käytössä olevista teknisistä varusteista kuten ilmastoinnista ja muista mahdollisista ei-teknisistä tekijöistä. CO2 on ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee noin 201 000 henkilöä ja sillä on 67 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Ford Smart Mobility on yhtiön suunnitelma olla alan johtava toimija liitettävyydessä, mobiliteetissa, itseohjautuvissa autoissa, asiakaskokemuksessa, datassa ja analysoinnissa. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 53 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 68 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 16 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 8 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.