​Ford julkaisi täysin uuden Ford Kugan kilpailukykyiset hinnat

​Ford julkaisi täysin uuden Ford Kugan kilpailukykyiset hinnat

• Täysin uuden Ford Kugan ensimmäisenä Suomeen tulevien mallien hinnat on julkaistu. Launch Edition -mallien hintoihin sisältyy kattava Driver Assistance Pack.
  • Ford Kuga on nyt tilattavissa ja tuotanto alkaa tammikuussa.
  • Ensimmäiset autot tulevat Suomeen huhti-toukokuussa.
  • Kuga valmistetaan Fordin tehtaalla Valenciassa Espanjassa.

VANTAA, 21.10.2019Ford on julkaissut ensi vuonna Suomeen tulevan täysin uuden Ford Kugan ensimmäiset hinnat. Tammi-maaliskuun tuotannon autot ovat Launch Edition –malleja, joiden hintaan sisältyy autoverottomana 1.300 euron arvoinen Driver Assistance Pack*. Launch Edition -mallien hinnat ovat alkaen 39.939,49 € ja huhtikuun tuotannosta alkaen vastaavan mallin - Ford Kuga 2.5 Titanium Ladattava hybridi (PHEV) 225 hv CVT - hinta on 39.320,14 €.

Asiakkaiden tilattavissa ovat nyt Kugan ladattava hybridi (PHEV) ja 2.0-litrainen 190 hv EcoBlue-dieselmalli AWD-nelivetona. Ford Kugaan on valittavissa viisi eri varustetasoa – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X ja Vignale.

Kugan tuotanto käynnistyy Fordin Valencian-tehtaalla tammikuussa, ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen huhti-toukuun aikana.

Ladattava hybridi ja edistyksellinen dieselteknologia

Kuga ladattava hybridi (PHEV) tarjoaa perinteisen polttomoottorin toimintasäteen yhdistettynä sähköisen voimansiirron taloudellisuuteen ja hienostuneisuuteen.

Yhteensä 225 hv tuottava Power-split -voimansiirtorakenne koostuu 2,5 litran nelisylinterisestä Atkinson-bensiinimoottorista, sähkömoottorista ja generaattorista sekä 14,4 kWh:n litiumioniakusta. Tämä Fordin ensimmäinen Euroopassa myytävä ladattava hybridi tarjoaa yli 50 kilometrin ajomatkan pelkällä sähköllä. Sen arvioitu polttoaineenkulutus on 1,4 l/100 km ja CO2-päästöt 32 g/km.**

Akku voidaan ladata etulokasuojassa olevan latausluukun kautta, minkä lisäksi jarrutusenergian talteenottotekniikka lataa akkua jarrutuksessa normaalisti hukkaan menevällä energialla. Akun lataaminen täyteen ulkoisen 230 voltin pistorasian kautta kestää arviolta 4 tuntia.

Kuljettajalla on valittavanaan eri ajotiloja, joilla hän voi säätää, milloin ja miten haluaa akkuvirtaa käyttää: EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge. Kun akun varaustaso laskee riittävän alas, Kuga siirtyy automaattisesti EV Auto tilaan, jossa sähkömoottori avustaa tarvittaessa bensiinimoottoria talteen ottamallaan energialla polttoaineen kulutuksen optimoimiseksi.

Kugan 190-hevosvoimaisen 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorin arvioitu kulutus on alkaen 5,9 l/100 km ja arvioidut CO2-päästöt 155 g/km. Moottorin ilmansaannin optimoiva integroidun imusarjan Mirror-image porting kanavamuotoilu ja pyörimisvastukseltaan vähäinen turboahdin parantavat moottorin taloudellisuutta. Polttoaineen korkeapaineruiskutus on hiljaisempi ja tarkempi. Vakiovarusteinen selektiivinen pakokaasujen jälkikäsittelykatalysaattori vähentää NOx-päästöjä. Muita 2,0 litran EcoBlue-moottorin kitkaa vähentäviä innovaatioita ovat:

• 10 mm porrastettu kampiakselirakenne, joka vähentää hankausvoimia sylinterien reunoihin
  • optimaalisesti mitoitetut teräsmännät, jotka laajenevat kuumetessaan vähemmän
  • halkaisijaltaan mahdollisimman pienet kampiakselin laakerit
  • öljykylvyssä pyörivät nokka-akselin ja öljypumpun käyttöhihnat .

Kattava vakiovarustelu ja kuljettajaa avustavia teknologioita

Kugassa on erittäin kattava vakiovarustetaso kaikissa varustevaihtoehdoissa. Valittavana on runsaasti varustellut Titanium ja Titanium X, urheilulliset ST-Line ja ST-Line X sekä ylellinen Vignale.

Kaikissa varustetasoissa on vakiona muun muassa suomenkielinen SYNC 3 navigointi- ja tietoviihdejärjestelmä, kaksoisautomaattinen ilmastointi DEATC, FordPass Connect –modeemi ja E-Call-toiminto sekä kattava turvavarustelu, muun muassa törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella, kaistanpitoavustin, älykäs nopeudenrajoitin, törmäyksenjälkeinen jarrutusjärjestelmä ja nopeusrajoitusten tunnistus.

Ford Kuga ladattava hybridi (PHEV) CO2-päästöt alkaen 32 g/km, polttoaineen kulutus alk. 1,4 l/100 km**
Ford Kuga 2.0 EcoBlue 190 hv CO2-päästöt alkaen 155 g/km, polttoaineen kulutus alk. 5,9 l/100 km**

*Driver Assistance Packiin sisältyy aktiivinen vakionopeudensäädin (automaattivaiheihteisissa autoissa Stop&Go –ruuhkatoiminto sisältäen ajolinja-avustimen), kuljettajan vireystason valvonta, kuolleen kulman valvontajärjestelmä BLIS ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella, aktiivinen pysäköintiavustin (manuaalivaihteiset) / automaattinen pysäköintiavustin (automaattivaihteiset), ovien reunasuojukset eteen ja taakse ja 180° etu- ja peruutuskamera.

**Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 196  000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 51 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 65 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 17 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 6 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.